כ-50 סטארט-אפים הגישו בקשות להתקבל לחממה של יכין

"יכין אימפקט" הוקמה בשיתוף עמותת TechForGood ■ החממה תקדם סטארט-אפים בתחום הטכנולוגיה החקלאית

אירוע ההשקה של חממת "יכין אימפקט", (מימין לשמאל): עומרי בורל וניר שמעוני, מייסדי TechForGood והילה רום, סמנכ"לית פיתוח עסקי בקבוצת יכין
אירוע ההשקה של חממת "יכין אימפקט", (מימין לשמאל): עומרי בורל וניר שמעוני, מייסדי TechForGood והילה רום, סמנכ"לית פיתוח עסקי בקבוצת יכין

קבוצת יכין, חברת החקלאות הוותיקה בישראל, מקימה חממה טכנולוגית בתחום החקלאות. חממת "יכין אימפקט" הוקמה בשיתוף פעולה עם חברת TechForGood, תקדם סטארט-אפים בתחום הטכנולוגיה החקלאית אשר גם מועילים לעולם. הסטארט-אפים ייהנו מן המומחיות של קבוצת יכין בתחום החקלאות ויוכלו לבדוק את המוצרים שלהם בשדות ובמפעלים של החברה. כמו כן ייחשפו הפיתוחים למשקיעים פוטנציאליים.

קבוצת יכין הוקמה על ידי הסתדרות העובדים בתגובה למשבר האבטלה ששרר בישראל ב-1927, וכיום היא בבעלות אלמנתו של סמי שמעון, שרכש את החברה והבריא אותה אחרי שנקלעה לקשיים. רובנו מכירים את השם יכין בעיקר מקופסאות השימורים, הרטבים והסירופים, אולם היום מדובר בשתי חברות נפרדות, ומותגי יכין מיוצרים בכלל על ידי חברה בשם זנכל.

TechForGood הינו ארגון בינלאומי שמטרתו לקדם ולסייע ליזמים אשר עושים שימוש יצירתי בטכנולוגיה על מנת לפתור סוגיות חברתיות וסביבתיות שונות, לצד יצירת רווחים כלכליים גבוהים. קהילת הבוגרים של TechForGood Israel מונה 17 סטארטאפים פעילים אשר במהלך השנתיים האחרונות גייסו מעל ל-24 מיליון דולר. TechForGood תעניק ייעוץ בתחום השיווק, ליווי משפטי ופיננסי, מרחב עבודה, חשיפה למעגל משקיעים ישראליים ובינלאומיים הכולל אנג'לים, קרנות וגופי השקעה נוספים, רשת שותפים בינלאומיים, מנטורינג אישי ועוד.

התחומים המעניינים את מקימי החממה במיוחד הם מניעת אבדן מזון, מניעת רעב עולמי ואיכות הסביבה ברחבי העולם.

מן החממה נמסר כי כבר אותרו ונקבעו פגישות עם 50 סטארט-אפים רלוונטיים שהגישו מועמדות, בעקבות כנס השקת התוכנית שהתקיים בשבוע שעבר. בין המשקיעים שנכחו בהשקת החממה השתתפו בין היתר - גל ירדן - מנהל הפעילות העסקית של ענקית החקלאות Monsanto"", עדי וגמן מקרן הון הסיכון "Agrination", בכירים מבנק ההשקעות האמריקאי ג'פריס ונציגי תאגידים בינ"ל נוספים.

הילה רום, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של קבוצת יכין סיפרה: "עולם האגטק נדרש לתת מענה לשלל הבעיות הבוערות ביותר של האנושות ובראשן הצורך והחובה להאכיל מיליוני פיות ולטפל ברעב ובעוני. שמחנו לגלות שעם השקת הפעילות שלנו, חוברים אלינו גופים נוספים המזהים את היתרון הייחודי שיש לישראל בתחום, ולא פחות חשוב - אנו שמחים לגלות שבין היזמים עצמם נמצאים לא מעט יוצאי עולמות ההייטק ה"מסורתיים" ששואפים לייצר חיבור מנצח בין טכנולוגיות מתקדמות לחקלאות מתוך רצון אותנטי לעשות משהו משמעותי יותר עם כישוריהם".