"תרבות העבודה כאן שונה לגמרי מאשר במוסקבה"

גלינה קרבצ'נקו (26), מנהלת שיווק בסטארט-אפ Kashklik ■ הערכת שכר: 10-16 אלף שקל

גלינה קרבצ‘נקו / צילום: Michael Alvarez-Pereyre : צילום
גלינה קרבצ‘נקו / צילום: Michael Alvarez-Pereyre : צילום

איפה אני תופסת אותך?

"בבית שלי במרכז תל-אביב. השבוע שלי מתחלק בין עבודה מהבית לעבודה פעמיים בשבוע בחממת TheHive שמופעלת על-ידי עמותת גבהים של קרן רש"י, ש-Kashklik משתתפים בו. המשרד של החברה נמצא בקריית מוצקין, אז גם לשם אני מגיעה לפעמים".

מה Kashklik עושה?

"זו פלטפורמה שמחברת בין כוכבי רשת לבין חברות עסקיות שמחפשות פרזנטורים לקמפיינים. אנחנו מאתרים משפיענים ברשתות חברתיות ובחברות עסקיות להירשם ולהיכנס למאגר".

את מדברת אנגלית. כמה זמן את בארץ?

"כמעט שנה. עליתי מרוסיה באפריל 2017, אחרי שלמדתי פרסום וניהול מדיה במוסקבה ועבדתי שם בוויאקום".

מתי החלטת לעלות?

"אחותי ואחי גרים בארץ. הוא כאן כבר תשע שנים, ככה שביקרתי אותם כמה פעמים וזה מצא חן בעיני. החלטתי לעשות את הצעד ולעלות בעצמי, באתי עם פרויקט מסע (של הסוכנות היהודית) ונשארתי".

כשהגעת היה לך מושג במה תעבדי ואיך תמצאי עבודה?

"ידעתי שזה לא יהיה קל, ובאמת אני חושבת שהייתי בת מזל שמצאתי אותה כל כך מהר. כשהגעתי אמרו לי שאני צריכה לעשות נטוורקינג, הרי הכול תלוי בנטוורקינג. הלכתי לאירוע פיץ' בחיפה, ושם מי שהיום הוא הבוס שלי הציג את Kashklik. הוא דיבר בדיוק על התחום שלי, אז הסתקרנתי ושאלתי הרבה שאלות. אחרי האירוע הוא יצר איתי קשר, הזמין אותי לסדרת ראיונות וקיבל אותי. הייתי העובדת הראשונה של החברה, היום אנחנו ארבעה".

איך בכלל הגעת לפיץ' ההוא?

"היה לי ערב פנוי ולא היה לי מה לעשות, ואני חושבת שראיתי פוסט על זה בפייסבוק. זה עובד רק ככה בישראל. בכלל, תרבות העבודה כאן שונה לגמרי מאשר במוסקבה. עבודה בסטארט-אפ היא דינמית וגמישה ואת חייבת להיות פרו-אקטיבית כדי להשיג משהו"

במבט לאחור, את חושבת שטוב עשית כשעלית?

"אין לי ספק. כל בוקר אני קמה וחושבת על זה שקיבלתי החלטה נכונה".

ואיך הולך עם העברית?

לפני שביקרתי לארץ לא ידעתי אפילו אות אחת בעברית. עכשיו אני בכיתה ג' באולפן, מדברת ומתקדמת, ושמחה שיש לי שם מורה טובה. אבל בהייטק את צריכה אנגלית טובה. עברית זה Nice to Have, אבל לא כל כך חשוב".

איפה תהיי בעוד חמש שנים?

"בישראל, מתפתחת ב-Kashklik. אולי תהיה לי כבר משפחה וכלב גדול".

גלינה קרבצ'נקו / צילום: Michael Alvarez-Pereyre
 גלינה קרבצ'נקו / צילום: Michael Alvarez-Pereyre