מסמכים אותנטיים של סטיב ג'ובס יוצעו למכירה פומבית

טופס מועמדות לעבודה מתקופת הקולג' של ג'ובס יתומחר במחיר התחלתי של 50 אלף דולר ■ חתימת ידו של ג'ובס נחשבת למצרך נדיר, ומקורבים לאיש מעידים כי במהלך חייו נמנע ככל האפשר מלחתום על מסמכים

סטיב ג`ובס, סרט על חייו / צילום: רויטרס
סטיב ג`ובס, סרט על חייו / צילום: רויטרס

50 אלף דולר - זה המחיר המבוקש ההתחלתי עבור טופס הגשת מועמדות לעבודה שמייסד אפל, סטיב ג'ובס, מילא בגיל 18 ויוצע למכירה פומבית במרץ. ג'ובס מילא את המסמך ב-1973, שלוש שנים לפני שייסד את אפל יחד עם סטיב ווזניאק. זה היה זמן קצר אחרי שנשר מלימודיו בקולג' ריד באורגון בשל קושי כלכלי, אבל עדיין היה שומע חופשי של שיעורים במכללה. ככל הנראה הטופס מתייחס למשרות שמוצעות בתוך הקמפוס. ג'ובס זכור כאדם חדשני ובעל חזון, ואפל תחת הנהגתו אופיינה בתשומת לב לפרטים. לא ניתן למצוא דבר מהתכונות האלה בטופס, שמולא במה שנראה כרשלנות וחוסר מוטיבציה.

בטופס יש מעט מאוד אינפורמציה שתועיל למישהו שמחפש עובד. תחת השאלה מה כתובת המגורים שלו, ג'ובס כתב רק את שם המכללה - reed college, ואפילו לא טרח להשתמש באותיות גדולות בתחילת המילים. את השאלה על ניסיון תעסוקתי הוא הותיר ריקה לגמרי. לשאלה אם יש לו גישה לתחבורה ענה "אפשרי, אבל לא סביר" (עם שגיאת כתיב). למרבה האירוניה, יוצר הסמארטפון, כתב בתשובה לשאלה מה מספר הטלפון שלו, כי אין לו מספר טלפון ("none"). הטופס מרמז מעט על עתידו המבטיח של הצעיר, ואפילו לא מספק פרטי התקשרות במידה שמישהו בכל זאת היה רוצה להעסיק אותו. לעומת זאת בחלק שמבקש לפרט את היכולות והשאיפות של ג'ובס, הוא פירט שהוא מתעניין בטכנולוגיה ועיצוב.

המסמך צפוי להימכר במרץ, ולפי האתר inc, הסיבה שהוא נמכר במחיר של 50 אלף דולר למרות תוכנו הדל, נוגעת לעובדה שהוא כולל את החתימה של ג'ובס, שנחשבת נדירה מאוד. "סטיב ג'ובס היה ידוע לשמצה בכמה שהיה קשה להביא אותו לחתום על מסמכים" הסביר בובי ליווינגסטון, סגן נשיא של חברת המכירות הפומביות RR Auction בה תיערך המכירה לאתר inc.

באותה מכירה פומבית יוצע פריט נוסף שנושא את חתימתו של ג'ובס - מדריך טכני למערכת ההפעלה Mac OS X. הבעלים המקורי של המדריך, פרנק סוסילו, אמר כי ג'ובס סירב לחתום עליו בתחילה, אך הסכים לאחר שסוסילו התעקש. המדריך המשומש צפוי להימכר במחיר התחלתי של 25 אלף דולר.