עליות בסיום בוול סטריט: מניות הטכנולוגיה הובילות את המגמה

מאקרו: מכירות הבתים החדשים בארה"ב ■ האמירה של וורן באפט כי החלטת ההשקעה בטבע לא הייתה שלו הקרינה באופן שלילי על המניה

רצפת המסחר של הבורסה בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
רצפת המסחר של הבורסה בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ב') בעליות, זאת בהתאם לעליות השערים שנרשמות מאז הבוקר בשוקי העולם.

 

נתוני המאקרו שהתפרסמו היום דלילים כשהנתון היחיד שיתפרסם יהיה מכירות הבתים החדשים בארה"ב בחודש ינואר. מכירות הבתים החדשים הסתכמו ב-599 אלף, נתוך מהתחזיות המוקדמות שצפו מכירות של 655 אלף דירות. בחודש דצמבר עמד הנתון על 625 אלף עסקאות.

לאחר נעילת המסחר יפורסמו, בין היתר, הדוחות הרבעוניים של חברת הסייבר הישראלית פאלו אלטו נטוורקס  וכן דוחות דלק US .

עלות שכרו של מנכ"ל חברת אורבוטק, אשר לוי, בשנת 2017 גדלה ב-40.3% ביחס לשנת 2016 והסתכמה ב-3.1 מיליון דולר - כך עולה מהדוח המורחב של אורבוטק  לשנת 2017 שפורסם בסוף השבוע. בעוד ששכר הבסיס של המנכ"ל דווקא ירד ב-4%, ל-777 אלף דולר, הבונוס השנתי שלו זינק ב-66% והסתכם ב-1.65 מיליון דולר. בנוסף קיבל לוי תגמול הוני בהיקף של 716 אלף דולר, עלייה מ-437 אלף דולר ב-2016. (לסיפור המלא)

מניות הטכנולוגיה הגדולות מרכזות עניין ולמעשה פייסבוק , אלפאבית - 541103 , אמזון.קום , נטפליקס  ואפל  חזרו להיסחר ברמות הגבוהות של טרם התיקון האחרון בשווקים. אפל הודיעה היום במפתיע כי היא משתמשת בשירות הענן של גוגל עבור לקוחות ה-ICLOUD שלה. נתון מעניין על רקע התחרות בין החברות הללו על השירותים ללקוחות הקצה.

כבר כמה שנים שהמכתבים של וורן באפט למשקיעי ברקשייר הת'אוויי  הם בגדר "קריאת חובה" למשקיעים בשווקים השונים. המכתבים כוללים את ביצועי ברקשייר בשנה החולפת, אך באפט גם נוהג להרחיב ולכתוב על אסטרטגיות ההשקעה שלו וכן הוא שופך אור על התובנות שלו על מצב השווקים הפיננסיים. בסוף השבוע פורסם המכתב האחרון של באפט לסיכום שנת 2017. (לסיפור המלא)

טבע  ריכזה עניין לאחר שוורן באפט צוטט כאומר שההחלטה על השקעה בחברה שנמצאת בטלטלה לא הייתה שלו. האמירה הזו מתפרסת כסוג של הבעת חוסר אמון בחברה.