גלקסי S9: עיצוב שמרני שמחביא יכולות צילום מרשימות

סמארטפון הדגל החדש של סמסונג נחשף אמש ■ הגלקסי החדש יכול לצלם סרטונים מרהיבים בהילוך איטי, להפוך את פני המשתמש לאימוג'י ולתרגם שלטים בזמן אמת ■ ובכל זאת, הוא יותר יישור קו מאשר מהפכה

גלקסי s9
גלקסי s9

סמסונג, באופן מסורתי, היא חברה שמתקשה להלהיב באירועים - בניגוד כמובן לאפל. גם הפעם, אפילו לא קריאת "וואו" אחת נשמעה בקרב אלפי האורחים שהגיעו לאירוע ההשקה של גלקסי S9, ועשרים דקות אל תוך האירוע אפילו החלו מלמולים של חוסר עניין בקהל. אפילו המכשירים הניידים שהשיקה חברת HMD, בעלת המותג נוקיה, שעה קלה לפני כן במוזיאון לאמנות מודרנית בעיר הצליחו לעורר יותר עניין, במיוחד טלפון הבננה הצהובה - הבשורה של נוקיה לעולם השלישי.

מה שהיה אמור להיות רגע השיא באירוע של ענקית האלקטרוניקה מדרום קוריאה, ריחופו על המסך של מכשיר הדגל החדש, היה נראה כמו עוד מכשיר גנרי עטוף אפקטים של עורך וידאו מוכשר. עזבו את הקהל. בכירי החברה שעלו אל הבמה בזה אחר זה נראו היו כאילו הם משעממים את עצמם והגיעו אל האירוע סחוטים למדי. "ממציאים את המצלמה מחדש" היתה הכותרת של מסיבת העיתונאים. "כמו העין האנושית, המצלמה נפתחת בלילה כדי להכניס אור ומצטמצמת בתנאי תאורה חזקים", הכריזו אנשי סמסונג על הבמה, כאילו היה זה שיעור ראשון במבנה המצלמה בקמרה אובסקורה.

התוצאה הייתה כשקיבלנו את המכשיר לידינו, הציפיות היו נמוכות. בהתחלה, הגלקסי S9 אכן לא הרשים. חתיכת פלסטיק קלה, זה הכל. את העיצוב החלק, הקצוות המעוגלים, והמסך הגדול והאיכותי פגשנו כבר בגלקסי S8. אולי הגיע הזמן להגיד שהמלך עירום: כמו בעולם המחשבים הניידים, כיום רוב הסמארטפונים נראים אותו דבר ויוצרים תחושה דומה ביד. הדקויות עברו אל עולם הפיצ'רים, ושם הצליחה סמסונג להלהיב יותר.

גלקסי s9
 גלקסי s9

נתחיל מהמצלמה. הגלקסי S9 מצויד בזוג מצלמות איכותיות - מצלמה ראשית ברזולוציה של 12 מגה-פיקסל, ומצלמת סלפי של 8 מגה-פיקסל. הפעם משטח טביעות האצבע ממוקם מתחת למצלמה באופן שמונע לכלוך של העדשה, ולצידו מוטמע חיישן שמאפשר מדידת דופק.

השוס האמיתי הוא ה"סלומו" - הצילום האיטי במהירות 960 פריימים לשנייה (צילום וידאו רגיל במכשירי סלולר נעים בין 15 ל-60 פריימים בשנייה), שמאפשר לכל אחד ליצור אפקטים מרהיבים של תנועה איטית ברמה קולנועית. טיפות המים שהוצגו על גבי המסכים באירוע ההשקה לא נראו מעולם כה עגולות וחדות. זו בטח רק שאלה של זמן עד שסטיב אוסטין יקום לתחייה וחיקויים שלו יציפו את הפיד ברשתות החברתיות.

לצד המצלמה המשובחת, מצטייין הגלקסי S9 בזוג רמקולים שבאופן יוצא דופן ממוקמים בשני צידיו הקצרים של המכשיר, משל היה מערכת סטריאו. עד כאן, לא סיבה מספיק טובה לרוץ ולהצטייד במכשיר החדש. אבל כאן מגיעים שלושת הפיצ'רים המעניינים ביותר בגלקסי S9, אלו שהצליחו לעורר עניין בקרב הנוכחים באירוע החשיפה, כמו גם בקרב קהל המבקרים שפקד את ביתן סמסונג בתערוכה.

הפיצ'ר הראשון הוא ה-"AR Emoji", הפיצ'ר שמשולב באפליקציית המצלמה של המכשיר ומאפשרת ליצור באופן אוטומטי דמות אנימציה של המצולם. זה כבר לא בדיוק חידוש, אבל לייב אמוג'י של גלקסי S9 עושה זאת באופן אוטומטי ומהיר. התוצאה, ובכן, לא רעה, אם כי יש מקום לשיפור. הדמות הווירטואלית שלי הייתה רחוקה מהמציאות אבל לפחות מחמיאה (אולי זאת הכוונה?). מבקרים אחרים היו בוטים יותר, ואחד מהם הגדיר אות התוצאה כלא פחות מ-"קריפית".

לאחר עיצוב הדמות ניתן לערוך בה שינויים - לשנות צבע עור ושיער, למזוקנים בינינו - לקבל גירסה מגולחת, להלביש את הדמות ולבסוף - לשלב בה אנימציות שונות ולשלוח לחבר. וזה לא הכל, לאחר יצירת הדמות המשתמש יכול לצלם את עצמו או אחרים ומאותו רגע דמות האנימציה תופסת את מקומו. כל מה שנשאר הוא לשיר מזל טוב ולשלוח לחבר שחוגג יום הולדת. הפיצ'ר השני שהוצג הוא להפוך את הדמות לשלל דמויות מצויירות אחרות, ארנב למשל. "הביטו! ארנב!", התלהבו הפרזנטורים של סמסונג שהציגו את האמוג'ים המצויירים (Animated Emojies).

הקהל באירוע ההשקה של הגלקסי s9 / צילום: רויטרס
 הקהל באירוע ההשקה של הגלקסי s9 / צילום: רויטרס

הפיצ'ר המעניין מכולם הוא דווקא זה שעדיין פחות רלוונטי עבורנו כישראלים - תרגום במציאות מוגברת. גלקסי S9 מסוגל לצלם טקסטים, למשל על גביי תוויות ושלטים, ולהציג את התרגום כחלק אינטגרלי מהתמונה. נניח שאתם הולכים ברחוב ונתקלים בשלט של דירה למכירה. בעת כיוון המצלמה אל השלט והפעלת הפיצ'ר, הטקסט המתורגם מתעדכן על גבי השלט, בעודו מופיע על המסך. לא בצד, ולא במסגרת נפרדת. אלא שהפיצ'ר תומך כרגע בעברית באופן מוגבל ביותר.

בבדיקה שביצענו על גבי הדרכון הישראלי שלי, הכיתוב "מדינת ישראל" השתנה לצרפתית, בעוד המילים "מדינת ישראל" בעברית. לדברי עיתונאי מקומי ששוחחתי עמו, "מדובר בפיצ'ר אטרקטיבי במיוחד לקהל האירופי, במיוחד לאור העובדה שהוא מזהה שפות נישתיות כמו קטאלנית". נראה שבגלקסי S9 יש כל מה שאפשר לצפות היום מטלפון, ושהוא מיישר קו עם השוק (משפט שבמשך שנים נאמר דווקא על האייפון), אך קשה להגיד שהוא מתעלה מעבר לכך.

גלקסי S9 יושק בעולם ובישראל ב-16 במרץ. מחירו טרם נמסר.