פריגו דוחה את פרסום הדוחות לצורך התאמות מס במאזניה

הודיעה כי תדחה את פרסום הדוחות הכספיים שהיו מתוכננים להיום בשל התאמות בסוגיות מס ■ הכנסות החברה תאמו את התחזיות, וירדו בשיעור של- 6.3% בהשוואה לשנת 2016

פריגו לוגו
פריגו לוגו

חברת התרופות פריגו   הייתה אמורה לפרסם היום (ג') את הדוחות הכספיים שלה לסיכום הרבעון הרביעי ושנת 2017 כולה. אולם, החברה הודיעה במפתיע על עיכוב בפרסום הדוחות.

פריגו ציינה כי נדרש לה זמן נוסף על מנת להשלים הליכים הנוגעים למס הכנסה, בהקשר של התאמות של פריטים מסוימים שאינם במזומן. בשלב זה לא נקבע מועד חדש לפרסום הדוחות.

בינתיים, פריגו מספקת כמה נתונים מהדוחות. הכנסות החברה בשנת 2017 הסתכמו ב-4.9 מיליארד דולר, ירידה של 6.3% ביחס ל-2016 ובהתאם לתחזיות האנליסטים. החברה מציינת שעל בסיס שערי חליפין קבועים, ההכנסות נטו צמחו ב-1.3%, בנטרול עסקים שנמכרו בשנה האחרונה (וביניהם גם כימאגיס, יצרנית חומרי הגלם מישראל) ובנטרול התרופה Entocort.

נתון נוסף מהדוח הוא שהרווח התפעולי ב-2017 הסתכם ב-0.6 מיליארד דולר, והרווח התפעולי המאוחד המתואם הגיע ל-1 מיליארד דולר. בחלוקה לפי תחומי פעילות, תחום הבריאות לצרכן (CHC) ביבשת אמריקה ירד ב-3.1% ביחס ל-2016 ורשם מכירות שנתיות של 2.4 מיליארד דולר. תחום הבריאות לצרכן מחוץ לאמריקה ירד ב-9.8% ל-1.5 מיליארד דולר, כאשר בנטרול השפעות שערי חליפין נרשמה דווקא צמיחה של 2.6% במכירות. תחום תרופות המרשם הציג מכירות של 0.97 מיליארד דולר, בדומה לשנה שעברה, בנטרול התרופה Entocort.

"הצוות של פריגו השיג את היעדים וההתחייבויות ב-2017, בזכות כמה גורמים: צעדים שננקטו במטרה לפשט ולהתמקד בעסקי הליבה; מיקוד בביצוע תפעולי בשוקי-הקצה המאתגרים; תוכנית לאופטימיזציה של העלויות ששיפרה את מבנה העלויות של החברה; ותזרים מזומנים חזק ששיפר את הגמישות המאזנית", מסר סמנכ"ל הכספים, רון וינוויצקי.