תהל זכתה במכרז נוסף בהודו בהיקף של עשרות מיליוני דולרים

חברת תשתיות המים זכתה במכרז השביעי בהודו בהיקף של 28 מיליון דולר ■ תהל הקימה לפני 5 שנים חברה מקומית בהודו ומנתבת לתוכה את הידע שנצבר בישראל ■ הרווחיות התפעולית מהפרויקט בבנגלור צפויה לעמוד על כ-15% מההכנסות

מתקן לטיפול  במים של תהל בסרביה/ צילום: אתר החברה
מתקן לטיפול במים של תהל בסרביה/ צילום: אתר החברה

חברת תשתיות המים תהל גרופ, שבבעלות קרדן אן.וי , זכתה במכרז נוסף בהודו לביצוע פרויקט בהיקף של 28 מיליון דולר. הפרויקט כולל חידוש, הרחבה, שדרוג ותפעול של רשת אספקת מים, אליה יחוברו 42 אלף בתי-אב בעיר בנגלור שבהודו. הרווחיות התפעולית מהפרויקט בבנגלור צפויה לעמוד על כ-15% מההכנסות.

בנגלור, בה מתגוררים כ-12 מיליון תושבים, היא עיר הבירה של מדינת קארנטקה, שממוקמת בחלק הדרום מערבי של הודו. את הפרויקט תקים תהל עבור חברת המים והביוב הממשלתית של קארנטקה, והוא צפוי לכלול הנחת צנרת חדשה באורך של כ-400 קילומטרים, לצד מערכות מתקדמות לצמצום ומניעת דליפות ואיבוד מים ומערכות מדידה ובקרה התומכות את פעילות המערכת.

לדברי תהל, עבודות ההקמה צפויות להימשך כ-36 חודשים, ותקופת האחזקה והתפעול צפויה להימשך כ-12 חודשים נוספים, ממועד מסירת הפרויקט ללקוח. התמורה לתהל תשולם על פי התקדמות הפרויקט, בהתאם לאבני דרך שנקבעו בהסכם. הפרויקט ממומן באמצעות תקציב מקומי של המדינה.

זהו הפרויקט השביעי שבו זוכה תהל בהודו, לאחר שבמהלך שנת 2017 זכתה בארבעה פרויקטי תשתיות בתחום המים ובפרויקט תשתיות נוסף בתחום הגז הטבעי. בסה"כ זכתה תהל בפרויקטים בהיקף של למעלה מ-240 מיליון דולר בהודו במהלך שלוש השנים האחרונות.

לדברי מנכ"ל תהל סער ברכה, "ממשלת הודו מתכננת השקעות עתק של 31 מיליארד דולר בפיתוח מערכות מים וחקלאות, ותהל ממוצבת היטב על מנת לממש את הפוטנציאל העצום הזה בתחומי פעילותה - מים ושפכים, חקלאות, סביבה וגז".

סער הוסיף כי "העובדה שהשכלנו להקים בהודו לפני 5 שנים חברה מקומית (Tahal Consulting Engineers India Private), שמעסיקה כיום כ-150 עובדים מקומיים מקצועיים ומתבססת בעיקר על ידע ישראלי - הוכיחה את עצמה כדרך הנכונה לפעול במדינה".