אנגל משאבים: גבאי יכניס לחברה פעילות התחדשות עירונית

בעל השליטה בחברת הנדל"ן פועל להכנסת פרויקטים של אלפי יח"ד כנגד הקצאת מניות נוספות של החברה ■ שוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-104 מיליון שקל

אלי גבאי / צילום: תמר מצפי
אלי גבאי / צילום: תמר מצפי

אלי גבאי, בעל השליטה בחברת הנדל"ן הבורסאית אנגל משאבים (מחזיק כ-63% מההון), מתכנן להכניס את הפעילות שלו בתחום ההתחדשות העירונית, בהיקף של אלפי יחידות דיור, לתוך אנגל משאבים . העברת הפעילות תבוצע באמצעות הקצאת מניות נוספות של החברה לבעל השליטה, והיא דורשת את אישור רוב מקרב בעלי מניות המיעוט בחברה.

לקראת אסיפת בעלי המניות שתתבקש לאשר את העסקה, מינה דירקטוריון אנגל משאבים את ועדת הביקורת שלה לשמש כוועדת דירקטוריון מיוחדת, עצמאית ובלתי תלויה שהוסמכה, בין היתר, לבחון כל סוגיה הנוגעת לעסקה, כולל התקשרות עם יועצים חיצוניים לצורך קביעת מחיר העסקה. במקביל פרסמה החברה זימון לאסיפת בעלי מניות מיוחדת לצורך שינוי שמה ל"גבאי מניבים ופיתוח".

עו"ד מיה גבאי טובול, יו"ר אנגל משאבים ואחותו של בעל השליטה, ציינה היום כי "הגדלת פעילות ההתחדשות בחברה תהפוך אותה לאחד השחקנים המובילים בישראל בתחום ההתחדשות העירונית, תגוון את מקורות ההכנסה שלה ותייצר לה מנוע צמיחה אדיר לשנים הקרובות בפעילות מבוססת ואיכותית. באמצעות ריכוז פעילות ההתחדשות בחברה תתאפשר גישה למקורות מימון איכותיים בשוק, ותאפשר לחברה הגדלה משמעותית של התחום, עם פיזור סיכונים נכון".

מניית אנגל משאבים הגיבה להודעה בחיוב לדיווח, והשלימה התקדמות של כ-80% בשנה האחרונה. שוויה של החברה בבורסה הגיע לכ-104 מיליון שקל. בנוסף למניות יש לחברה סדרת אג"ח (ח') בהיקף של קרוב ל-200 מיליון שקל, הנסחרת בתשואה של כ-3.3%.

נזכיר כי אלי גבאי הגדיל בחודש נובמבר האחרון את החזקותיו באנגל משאבים, לאחר שרכש ממי שהיה שותפו עד אז לשליטה בחברה, דיוויד מוריס, את מניותיו (32%) תמורת 27 מיליון שקל. מכירת חלקו של מוריס לגבאי נעשתה כחלק מהסכם פשרה שגיבשו אנגל משאבים ומוריס, בעקבות מחלוקות משפטיות שונות שהיו ביניהם. בין היתר סוכם כי חוב של אנגל משאבים למוריס, בסכום של 35 מיליון שקל, יקטן ל-30 מיליון שקל, ויוחזר באמצעות הנפקת אג"ח פרטית למוריס, בריבית שנתית של 5.45% ואשר מועד פירעונה נקבע לאמצע שנת 2024. במידה שהחוב לא ייפרע במלואו, הוא יישא ריבית פיגורים שנתית של 10%.

כיום מחזיקה אנגל משאבים בשמונה נכסים מניבים בישראל, ב-3 מקבצי דיור וכן היא מקדמת פרויקט פינוי-בינוי בשכונת הדר יוסף שבתל-אביב לבניית 6 בניינים עם 117 יחידות דיור. בנוסף מחזיקה החברה בפעילות למגורים במזרח אירופה.