CyberX הישראלית משלימה גיוס של 18 מיליון דולר בסבב B

מאז הקמתה לפני כ-5 שנים, גייסה החברה, המפתחת פתרונות אבטחה לרכיבי תעשייה, סכום מצטבר של 30 מיליון דולר

חברת האבטחה CyberX, שהקימו עומר שניידר וניר גילר, השלימה גיוס של 18 מיליון דולר בסבב B. את הסבב הובילה קרן NVP, שהשקיעה בעבר ב-Fireglass הישראלית, שנרכשה על ידי סימנטק, והייתה מהמשקיעות הראשונות ב-FireEye האמריקאית, הנסחרת בנאסד"ק בשווי 3 מיליארד דולר. בסבב השתתפו גם משקיעים קודמים, בהם גלילות קפיטל, Flint Capital ו-OurCrowd. בסך הכל גייסה החברה מאז הוקמה ב-2013 כ-30 מיליון דולר. לחברה 55 עובדים, 35 מהם במרכז הפיתוח בהרצליה ו-20 בארה"ב, במטה החברה הסמוך לבוסטון ובערים שונות, קרוב ללקוחות.

CyberX מספקת הגנה לאינטרנט של הדברים התעשייתי (Industrial IoT) ולמערכות בקרה תעשייתיות, באמצעות אלגוריתמים המבצעים אנליטיקה של תעבורת רשתות, וזיהוי אנומליות בתקשורת מכונה למכונה (M2M). הפתרון מאפשרת ללקוחות לקבל התראות מהירות על מתקפות סייבר ותקלות תפעוליות, ולמנוע או לקצר השבתות של הפעילות. בהודעת החברה על הגיוס נמסר, כי לאחר שנה של צמיחה מהירה, הטכנולוגיה שלה מוטמעת במאות מתקנים, חלקם של תשתיות קריטיות. בין השאר עושות שימוש בטכנולוגיה חברות חשמל, מים, פארמה, כימיקלים, תעשיות גז ומפעלי ייצור.

שניידר, המכהן כמנכ"ל החברה, וגילר, מנהל הטכנולוגיות, הם יוצאי יחידת מצו"ב של אגף התקשוב בצה״ל, המוגדרת כיחידה הלאומית להצפנה ואבטחת מידע. לדברי שניידר, ״תוכנות זדוניות מתוחכמות דוגמת WannaCry ו-NotPetya, ומתקפות סייבר ייעודיות לרשתות ICS, דוגמת TRITON ו-Industroyer, הוכיחו להנהלות ודירקטוריונים של חברות תעשייתיות שלאיומי סייבר על רשתות תעשייתיות יש השפעה ישירה על התוצאות העסקיות של הארגון״.

גילר הוסיף, כי הפלטפורמה של החברה מספקת לארגונים "ויזיביליות מלאה לרכיבים השונים בסביבה התעשייתית, כולל מעקב מדויק אחר התנהגויות הרכיבים השונים וגורמים שעלולים לאיים על פעילותה התקינה של הסביבה".

לדברי דרור נחומי, מנהל כללי בקרן NVP, "אנחנו עדים לכך שארגונים רבים נדרשים לקישוריות בין הרשת התעשייתית (OT) לרשת הארגונית (IT), מסיבות של ייעול ביצועים, ניטור או ניהול מערכות. המצב הזה יוצר סיכונים חדשים, שדורשים פתרונות אבטחה מתקדמים, ייעודיים לאבטחה של רשתות תעשייתיות ותשתיות קריטיות. התרשמנו עמוקות מהפתרון הטכנולוגי של CyberX ומהנוכחות המרשימה שלהם בארגונים מובילים".