פאלו אלטו נהנית מרפורמת המס של טראמפ ועקפה התחזיות

ברבעון השלישי מצפה החברה להכנסות ורווח גבוהים מתחזיות השוק

משרדי פאלו אלטו / צילום: צילום: עדי אקשטיין
משרדי פאלו אלטו / צילום: צילום: עדי אקשטיין

חברת אבטחת הסייבר פאלו אלטו  נטוורקס פרסמה דוחות רבעוניים טובים אתמול לאחר סיום המסחר בוול סטריט, ומניית החברה עלתה ב-5.2% במסחר המאוחר. החברה, שהוקמה על-ידי ניר צוק ומנוהלת על-ידי מארק מקלפלין, נסחרת בניו יורק בשווי 15.6 מיליארד דולר. פאלו אלטו עקפה את תחזיות האנליסטים כשהציגה הכנסות של 542 מיליון דולר, בעוד שהאנליסטים ציפו ל-525 מיליון דולר, ורווח נקי Non-GAAP של 86 סנט למניה, לעומת תחזית האנליסטים ל-79 סנט. מדובר בתוצאות הרבעון הפיסקאלי השני של 2018 - שנת הכספים של פאלו אלטו מתחילה בחודש אוגוסט.

ההכנסות ברבעון כללו הכנסות ממכירת מוצרים בגובה כ-202 מיליון דולר, צמיחה של 19.8% לעומת הרבעון המקביל, ומהכנסות ממנויים ותמיכה בסך 340 מיליון דולר, עלייה של 34%. בסך הכול צמחו הכנסות החברה ב-28.3% ל-542 מיליון דולר.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), החברה אינה רווחית. ההוצאות התפעוליות שלה גדלו ב-14% ביחס לרבעון המקביל והסתכמו בכ-415 מיליון דולר, אך היא הצליחה לצמצם את ההפסד התפעולי ב-41.5% ל-31.8 מיליון דולר. בשורה התחתונה נרשם הפסד נקי של 34.9 מיליון דולר, לעומת הפסד של 60.6 מיליון דולר ברבעון המקביל.

על בסיס Non-GAAP, בנטרול תגמולים הוניים לעובדים, הפחתות של נכסים בלתי מוחשיים, הוצאות משפטיות וסעיפים נוספים, החברה מציגה רווח נקי רבעוני של 91.5 מיליון דולר, צמיחה של 53.5% לעומת הרבעון המקביל. על הרווח הנקי Non-GAAP השפיעה לטובה הכרה בהטבת מס של 10.6 מיליון דולר (11 סנט למניה) בגין הפחתת שיעור המס מ-31% ל-22%, בעקבות רפורמת המס שהציג הנשיא טראמפ בארה"ב.

לדברי מנכ"ל החברה, מארק מקלפלין, "הצגנו תוצאות חזקות ברבעון השני, בו ראינו רכישות מצד לקוחות חדשים והתרחבות בקרב לקוחות קיימים".

בחברה מצפים להכנסות של 538-548 מיליון דולר ורווח של 94-96 סנט למניה ברבעון הפיסקאלי השלישי, גבוה מתחזיות השוק.

בקרדיט סוויס העלו לאחר הדוחות את מחיר היעד למניית פאלו אלטו, מ-125 דולר ל-150 דולר. מחיר זה נמוך ב-11.4% ממחיר השוק, והמלצת הבנק למניה היא שלילית - "תשואת חסר". האנליסט בראד זלניק כתב כי הדוחות היו חזקים ונראה שהחברה זוכה בנתחי שוק על חשבון סיסקו, צ'ק פוינט ופורטינט. עם זאת לדבריו, פאלו אלטו צפויה להיתקל באתגרים הקשורים למחזוריות בשוק, ולכן המלצתו שלילית.

מארק מקלפלן, מנכ"ל פאלו אלטו / צילום: אלון רון
 מארק מקלפלן, מנכ"ל פאלו אלטו / צילום: אלון רון