המסחר בת"א נסגר בירידות; מניית טבע יורדת בכ-3.6%

המסחר בארה"ב נפתח במגמה חיובית ■ ג'רום פאואל נאם אתמול ורמז כי יתכנו יותר מ-3 העלאות ריבית השנה

בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי
בניין הבורסה בתל אביב / צילום:תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום (ד') בירידות שערים. אמש נרשמו ירידות בארה"ב והמגמה השלילית נשמרת הבוקר בבורסות אסיה. החוזים על המדדים בארה"ב נסחרים אף הם במגמה שלילית.

 

בוול סטריט מייחסים את הירידות בבורסות העולם לנאומו של ג'רום פאואל, יו"ר הפדרל ריזרב, אמש. בוול סטריט מפרשים את נאומו של פאואל כנאום מצנן כשבין השורות, כך הפרשנים, ניתן להעריך כי אם המצב הכלכלי ישאר כמ שהוא בצירוף לתוכניות המרחיבות של הממשל, הרי שהשנה צפויות יותר מ-3 העלאות ריבית. 

לאחר נאומו של פאואל נרשמה עלייה בהסתברות ל-4 העלאות ריבית כשכעת ההסתברות עלתה ליותר מ-33% להעלאת ריבית רביעית השנה (25% לפני הנאום). בשוק האג"ח הממשלתי חזרו התשואות לעלות והתשואות על האג"ח הממשלתי ל-10 שנים נסחרות ברמה של 2.9%.

בישראל חוסר היציבות הפוליטי ימשיך להקרין על השווקים לאחר שאתמול הוארך מעצרם של שאול אלוביץ' וניר וניר חפץ בעוד 7 ימים זאת למרות פרשת המסרונים.

מניות הבנקים הגדולים פועלים , דיסקונט , בינלאומי  ריכזו עניין לאחר שבנק מזרחי טפחות  דיווח על רווח של 365 מיליון המשקף תשואה של 11.2%. האנליסט אלון גלזר מלידר שוקי הון כתב אתמול כי מדובר בתוצאות טובות, כאשר למרות שמדובר ברבעון הרביעי של השנה בו הבנקים נוהגים לבצע הפרשות/הוצאות חד פעמיות, לא ראינו במזרחי שום הוצאות משמעותיות, הן בפעילות השוטפת והן בגין החקירות בארה"ב.

"בשורה התחתונה, ברמת המכפילים הנוכחית מזרחי חוזר להיות יותר אטרקטיבי ביחס לסקטור. בשל ההשפעות השליליות של החקירה בארה"ב, וחששות לגבי החשיפה הגבוהה לשוק הדיור אנו מותירים ההמלצה על תשואת שוק כאשר אנו מעלים את מחיר היעד ל- 70 שקל".

עוד בגזרת הבנקים: בנק הפועלים מגדיל את ההפרשה בגין חקירת הרשויות בארה"ב. הבנק הודיע היום כי יפריש בדוחותיו הקרובים עוד 75 מיליון דולר בגין החקירה בחשד כי סייע להעלים מס לרשויות בארה"ב. הגדלת ההפרשה נעשית על רקע העברת נתונים לרשויות [לידיעה המלאה].

טבע  פתחה עם פער ארביטראז' שלילי של יותר מ-2%. טבע ממשיכה לסבול ממומנטום שלילי לאחר שוורן באפט צוטט כאומר שלא הוא היה אחראי לרכישת מניות טבע, מה שהתפרש כהבעת חוסר אמור ברכישה של מניות החברה.

טבע הודיעה היום כי תפעל להנפיק אג"ח בהיקף של 3.7 מיליארד דולר (2.5 מיליארד דולר ועוד 1 מיליארד אירו). זאת כדי להחזיר, תוך שימוש גם במזומן שבקופתה, חוב בהיקף של 3.8 מיליארד דולר בריבית של 1.4% אשר מיועד להחזר ב-2018. טבע מסרה כי היא מתכננת בקרוב להודיע על הכוונתה להחזיר את כל האג"ח המיועדים לפירעון במהלך 2018 [לידיעה המלאה].

נייר חדרה  פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לשנת 2017, ודיווחה על שנה שלישית רצופה של שיפור משמעותי ברווחיות. נרשם זינוק ברווח הנקי לכ-46 מיליון שקלים, לעומת כ-12 מיליון שקלים בשנה הקודמת. עוד דווח כי לראשונה מזה 12 שנה, ניתן דיבידנד של 30 מיליון שקל.