בשולי תערוכת MWC: מגיטרה וירטואלית עד ה-Wix של התוכנה

עם כל הכבוד לענקיות בתערוכת MWC, הסטארט-אפים המעניינים מתחבאים באירועים קטנים לצדה

המערכת של a-muse / צילום: אורי ברקוביץ
המערכת של a-muse / צילום: אורי ברקוביץ

תערוכת MWC, הנערכת השבוע בברצלונה, נחשבת לאירוע הגדול בעולם בתחום המובייל והתקשורת. ואולם, את האקשן האמיתי אפשר למצאו דווקא באירועים מצומצמים יותר, הנערכים במסגרתה או בשוליה. כזה הוא למשל אירוע הסטארט-אפים YFN4, שאותה פוקדים כ-20 אלף מבקרים. הם, ועוד 700 משקיעים, באים לראות 650 סטארט-אפים מרחבי העולם - כולל נציגות ישראלית מכובדת, בעיקר מצד חברות הפועלות במסגרת מאיץ הסטארט-אפים של אינטל.

אחד הסטארט-אפים האלה, a-muse, אחראי לאטרקציה בולטת במיוחד בתערוכה. אחד אחד המבקרים ניגשים למסך מחשב מוקף חיישנים כדי לנגן בגיטרת האוויר שפיתחה החברה: המערכת מאפשרת לחוות נגינה על גבי גיטרה שמוצגת על המסך, באמצעות הזזה קלה בלבד של האצבעות והידיים.

היזם שמאחורי המערכת, דור עזריאל, החל לחשוב על פיתוחה בעקבות אשפוזו של אביו בבית החולים סורוקה. עזריאל שם לו למטרה לסייע לשיקום חולים ופצועים בעזרת המוזיקה, גם אם מוגבלותם קשה ביותר. שתי עמדות של המערכת פועלות כיום במרכזים בירושלים ובמגדל העמק.

סמוך לו הציג הסטארט-אפ Viisights מרמת החייל, שזכה גם הוא להתעניינות לא מעטה. החברה פיתחה מוצר בינה מלאכותית לניתוח צילומי וידאו בזמן אמת, שמאפשר לא רק להבין מה מצולם בתמונה, אלא גם את ההקשר. כך היא יכולה לזהות אירועים אלימים או בעייתיים: זריקת אבנים, קטטה הפורצת בין שני אנשים, או חניה במקום אסור. החברה מגייסת בימים אלה 8 מיליון דולר להמשך פיתוח המוצר.

בצד האחר של האולם הציגו חמישה צעירים מאורלנדו את אחד המוצרים הכי מסקרנים שנתקלתי בהם בתערוכה. המוצר של Sparkster, שאפשר לתאר בתוך ה-Wix של התכנות, מאפשר למי שאינם מתכנתים לבנות בעצמם אפליקציות שלמות מאפס, עד כדי יצירת מוצר מלא ומתפקד. השיטה: ממשק גרור וזרוק (Drag & Drop) פשוט, המבוסס על "לבני לגו" שכל אחת מהן מורכבת מעשרות אלפי שורות קוד. הממשק מותאם גם ליישומי תוכנה ארגונית ואפילו לבינה מלאכותית.

שני פיתוחים נוספים באירוע משכו את תשומת לבי באירוע: האחד הוא רחפן שמוקף כולו בכדור עשוי מוטות מתכת, כך שיוכל לצלם גם במקומות מורכבים ועתירי מכשולים. האחר הוא פיתוח של חברה קוריאנית בשם Dareun, שפיתחה ספר פיזי ללימוד שפות תכנות, ובו משולבים רכיבים אלקטרוניים של ממש. לפחות על פניו, זה נראה הרבה יותר יעיל מהמדריכים של פעם.

שני הסטארטפיסטים הישראלים שאוזכרו בכתבה פועלים במסגרת המאיץ של אינטל.