ירידות בבורסות העולם; הבורסות סין התאוששו

מניות הרכב, הטק והפיננסים ביפן נסחרות במגמה שלילית ■ פאואל רמז בנאומו מוקדם יותר השבוע כי אם המצב הכלכלי הנוכחי יימשך, יכול להיווצר מצב בו הריבית בארה"ב תעלה 4 פעמים השנה, לעומת התחזית הקודמת שצפתה 3 העלאות ריבית

הבורסה בהונג-קונג / צילום: שאטרסטוק
הבורסה בהונג-קונג / צילום: שאטרסטוק

המסחר בבורסות אירופה מתנהל היום (ה') בירידות שערים בהמשך לירידות אמש בניו-יורק והירידות הלילה בבורסות אסיה. החוזים על המדדים האמריקאים נסחרים במגמה מעורבת.

מניית יצרנית הרכב הצרפתית פיז'ו מרכזת עניין לאחר שהחברה דיווחה על עלייה ברווחי שנת 2017 לעומת רווחי 2016, וזאת למרות שחטיבת אופל סיימה את השנה בהפסדים. 

באייר מרכזת עניין לאחר פרסומים כי רשות הסחר האירופאית צפויה לאשר את המיזוג עם מונסנטו מה שיהפוך את החברה הממוזגת ליצרנית הדשנים והשבחת הזרעים הגדולה בעולם.

המסחר בבורסות אסיה מתנהל היום (ה'), יומו הראשון של חודש מארס, בירידות, לאחר שיומו האחרון של חודש פברואר הסתיים בירידות, על רקע הנעילה האדומה אמש בבורסות ניו-יורק, כשהמדד הדאו ג'ונס ירד ב-380 נקודות בנעילה. גם באירופה ואסיה נרשמו אתמול ירידות שערים, לאחר שג'רום פאואל, יו"ר הפדרל ריזרב, רמז בנאום הראשון שלו שנשא מוקדם יותר השבוע כי תתאפשר העלאת ריבית נוספת במהלך השנה. 

 

ג'רום פאואל, יו"ר הפדרל ריזרב החדש לאחר פרישתה של ג'נט ילן, נאם בקונגרס ורמז כי אם המצב הכלכלי הנוכחי יימשך, יכול להיווצר מצב בו הריבית בארה"ב תעלה 4 פעמים השנה, לעומת התחזית הקודמת שצפתה 3 העלאות ריבית. לאחר נאומו של פאואל עלתה ההסתברות ל-4 העלאות ריבית ל-33% לעומת 26% טרם נאומו. 

פאואל אמר כי הכלכלה האמריקאית ממשיכה לצמוח וניתן לראות את האינפלציה מגיעה למרכז היעד ובהינתן מדיניות פיסקאלית מרחיבה ניתן יהיה להמשיך במדיניות המוניטרית המצמצמת. לאחר נאומו של פאואל עלו תשואות האג"ח הממשלתי ל-10 שנים ל-2.9% ומשכו את שוק המניות מטה.

הניקיי יורד ב-1.46%, או 321.94 נקודות. מניות הרכב, הטק והפיננסים נסחרות במגמה שלילית.

Softbank Corp  מאבדת למעלה מ-1%, טויוטה  יורדת ב-1.87%, ו- Fast Retailing  יורדת ב-1.15%.  Fanuc  רושמת ירידות של 1.3% ו- Kyocera  הפסידה 1.84%.