הבנק העולמי מחפש חברות ציוד רפואי שרוצות לפעול בברזיל

חברות ציוד רפואי ישראליות המתאימות לפעילות בברזיל, מוזמנות להשתתף בפרויקט TechEmerge ברזיל, בתמיכת הבנק העולמי

מכשור רפואי / צילום: shutterstock
מכשור רפואי / צילום: shutterstock

חברות ציוד רפואי ישראליות המתאימות לפעילות בברזיל, מוזמנות להשתתף בפרויקט TechEmerge ברזיל, בתמיכת הבנק העולמי

התוכנית הושקה לקהל הישראלי באירוע שנערך בשבוע שעבר על-ידי מינהל סחר חוץ בשיתוף מכון היצוא וחממה טכנולוגית סנארה (חממה לתחום המכשור הרפואי והבריאות הדיגיטלית שהוקמה על -ידי החברות טבע ופיליפס). 

Nikunj Jinsi, מנהל מחלקת ההשקעות הבינלאומיות של ה-IFC, זרוע של הבנק העולמי להשקעה בחברות פרטיות, אמר כי "ישראל היא בין המובילות בעולם בתחום הטכנולוגיה הרפואית. אנו בוחנים השקעות בחברות הנמצאות בשלבים מוקדמים בסקטורים פרטיים בישראל, במטרה לסייע בכניסתן לשוק הבריאות בברזיל".

בנובמבר 2015 השיק ה-IFC מקבוצת הבנק העולמי תכנית בשם TechEmerge, אשר מטרתה לשלב טכנולוגיות מתקדמות בשווקים המתפתחים באמצעות תהליך התאמה (matching) בין גורמים במדינות המתקדמות והמתפתחות, וכן מימון פיילוטים.

השלב הראשון של התכנית עסק בתחום הציוד הרפואי והיה מכוון לצרכי המשק בהודו. מתוך 42 פיילוטים שזכו במימון ומעל 330 חברות מכל העולם אשר הגישו מועמדות, שלוש היו חברות ישראליות: MobilODT, Micromedic ו-Equatel, אשר קיבלו מימון ל-5 פיילוטים.

בעקבות ההצלחה של הפרויקט חתם לאחרונה שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, על הרחבת הפרויקט עם IFC למדינה נוספת - ברזיל. עורכי הפרויקט זיהו מספר תחומים בולטים: כלים להתקשרות עם המטופלים, ייעול התפעול של שירותי הבריאות, ניתוח מידע קליני, אבחון במקום הטיפול (למשל בקליניקה של הרופא), בינה מלאכותית וגנומיקה. ישראל מממנת שלב זה ב-800 אלף דולר.

ב-5 בפברואר יצא קול קורא לחברות טכנולוגיה להגיש מועמדות להשתתפות בתוכנית. ההרשמה תהיה פתוחה עד 10 במארס. אירוע המפגש בין החברות הטכנולוגיות לבין הלקוחות הפוטנציאליים בברזיל צפוי להתקיים בסאן פאולו ביוני 2018.

אסף ברנע, מנכ"ל קרן ההשקעות Sanara Ventures ויו"ר מדעי החיים במכון היצוא, אמר: "פרויקט TechEmerge הוא פלטפורמה נהדרת לכניסה לשוק הברזילאי דרך וואלדציה של טכנולוגיות רפואיות בפיילוטים בבתי חולים שהם לקוחות של הבנק העולמי. חברות שהשתתפו גם בפרויקט לבתי חולים בהודו נהנו מפתיחת דלתות ומסלול נוח לוואלדציה בחסות הבנק העולמי, ויש לכך חשיבות רבה בהצלחתן".