בורסות אירופה ננעלו בירידות בעקבות המגמה בוול סטריט

מדד הדאקס צונח בקרוב ל-2% ■ באסיה רשם מדד הניקיי בטוקיו ירידה של 2.5% ■ מניות הפלדה ויצרניות כלי רכב את הובילו את הירידות

אולם המבואה של בורסת לונדון / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
אולם המבואה של בורסת לונדון / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

מדדי המניות בבורסות אירופה ננעלו היום (ו') בירידות חדות, אחר שהמסחר בוול סטריט הסתיים אתמול במגמה שלילית מובהקת. מדד הדאקס בגרמניה הוביל את הירידות וצנח בקרוב ל-2%.  

 

בארה"ב רשמו אתמול מדדי המניות ירידות חדות לאחר שנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אמר כי במהלך השבוע הבא תצא הודעה בנוגע להטלת מכסים על הפלדה והאלומיניום - המכס על הפלדה יהיה 25%, ועל האלומיניום 10%.

מדד הדאו ג'ונס נפל לאחר ההודעה בכ-350 נקודות, המשיך בנפילה עד לירידות של 550 נקודות ובנעילה עמד על ירידה של 440 נקודות. מדד S&P 500 ירד ב-1.4%, וגם מדד הנאסד"ק ירד ב-1.3%.

פורסמו תוצאות החברות נוברטיס ו-LSE. 

באסיה נרשמו היום ירידות חדות. מדד הניקיי בטוקיו ננעל בירידה של 2.5%.  

 

יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאואל, סיים אתמול את עדותו הראשונה בפני ועדת הבנקאות של הסנאט האמריקאי. הנאום (ולאחריו סשן שאלות ותגובות) מהווה את החלק השני והאחרון בדיווח החצי-שנתי של יו"ר הפד לקונגרס בארה"ב, לאחר שמוקדם יותר השבוע הופיע פאואל בפני וועדת השירותים הפיננסיים בבית הנבחרים האמריקאי.

תשובותיו של פאואל לשאלות שנשאל בבית הנבחרים עוררו ספקולציות בשווקים לפיהן מספר העלאות הריבית הפדרלית השנה עשוי לצמוח ל-4 מהתכנון המקורי ל-3 העלאות. אפקט זה נחשב לאחד הגורמים העיקריים לירידות השערים שנרשמו השבוע בשווקים בארה"ב ובעולם.