נעילה מעורבת בוול סטריט לאחר יום של חשש ממלחמת סחר

יומן המאקרו דליל היום: בשעה 17:00 התפרסמו נתונים מעודכנים של מדד סנטימנט הצרכן על 99.7 נקודות ■ אופקו צנחה בעקבות הדוחות החלשים ■ ג'נרל מוטורס, בואינג ומקדונלדס רשמו ירידות

רצפת המסחר של הבורסה בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
רצפת המסחר של הבורסה בניו-יורק / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

יום המסחר בבורסות של ארה"ב (ו') ננעל במגמה מעורבת לאחר שיום המסחר התנהל בירידות במדדי המניות, ולאחר שאתמול נרשמה מגמה שלילית מובהקת בסיום המסחר. 

 

יומן המאקרו דליל היום: פורסם נתון מעודכן של מדד סנטימנט הצרכן על רמה של 99.7 נקודות, 0.7 מעל הצפי.

אתמול נרשמו ירידות חדות לאחר שנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אמר כי במהלך השבוע הבא תצא הודעה בנוגע להטלת מכסים על הפלדה והאלומיניום - המכס על הפלדה יהיה 25%, ועל האלומיניום 10%.

מניות הפלדה והאלומיניום המשיכו בתגובה לרשום ירידות גם היום, כאשר המשקיעים חששו כי הכרזת טראמפ תצית מלחמת סחר. מדד הדאו ג'ונס נפל מוקדם יותר ב-391 נק', אולם התאושש מעט וסיים עם ירידה של 63 נק', כאשר מקדונלדס  ובואינג  הן המאבדות העיקריות היום. גם ג'נרל מוטורס  רשמה ירידות. Johnson & Johnson  היו בין המניות שרשמו את העליות החדות ביותר היום, כאשר עלו ב-1.2%.

מדד ה-S&P 500 איבד למעלה מ-1% מוקדם יותר אבל בסוף המסחר התאושש, כאשר מניות התעשייה מושכות אותו מטה. הנאסד"ק ירד 1.3%.

יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאואל, סיים אתמול את עדותו הראשונה בפני ועדת הבנקאות של הסנאט האמריקאי. הנאום (ולאחריו סשן שאלות ותגובות) מהווה את החלק השני והאחרון בדיווח החצי-שנתי של יו"ר הפד לקונגרס בארה"ב, לאחר שמוקדם יותר השבוע הופיע פאואל בפני וועדת השירותים הפיננסיים בבית הנבחרים האמריקאי.

תשובותיו של פאואל לשאלות שנשאל בבית הנבחרים עוררו ספקולציות בשווקים לפיהן מספר העלאות הריבית הפדרלית השנה עשוי לצמוח ל-4 מהתכנון המקורי ל-3 העלאות. אפקט זה נחשב לאחד הגורמים העיקריים לירידות השערים שנרשמו השבוע בשווקים בארה"ב ובעולם.

מניות הקשורות לתעשיית הפלדה והאלומיניום ריכזו עניין. יו.אס. סטיל, פורד מוטורס  ובואינג  פתחו את המסחר בירידות בעקבות ההכרזה של טראמפ והמשיכו עם המגמה השלילית לאורך היום. 

מניית פריגו  הגיבה לדוחות הכספיים שפרסמה אמש החברה לאחר סיום המסחר. החברה הציגה רווח נקי מתואם של כ-180 מיליון דולר ברבעון האחרון, 1.28 דולר למניה. הנהלת החברה צופה רווח מתואם למניה של 5.05-5.45 דולר בשנת 2018.

מניית אופקו  צנחה בכ-20% במסחר המוקדם. החברה דיווחה אמש לאחר סיום המסחר בוול סטריט על הכנסות של 193.7 מיליון דולר ברבעון האחרון, לעומת צפי אנליסטים להכנסות של כ-307 מיליון דולר. בשורה התחתונה דיווחה החברה על הפסד של כ-214 מיליון דולר ברבעון. ההפסד למניה עמד על 38 סנט ואילו ההפסד ללא פריטים חד פעמיים הסתכם ב-25 סנט למניה. זאת לעומת צפי אנליסטים להפסד של 8 סנט למניה.