ישיבת דירקטוריון בזק למינוי דירקטורים נדחתה ליום ב'

מעלות הכניסה את בזק, פלאפון ו-yes לרשימת מעקב עם השלכות שליליות לנוכח החקירות ואי הוודאות סביב הרכב הדירקטוריון

ישיבת דירקטוריון  בזק שאמורה הייתה לאשר מחר (א') מינויים של שלושה דירקטורים חדשים נדחתה ליום שני. הסיבה לדחייה היא ככל הנראה פרוצדורלית, והערכה היא שמינויים של שלמה רודב ודורון תורג'מן יאושרו כדירקטורים, ואילו לגבי תמיר כהן עדיין התמונה לא לגמרי ברורה. בכל מקרה, כפי שכבר פורסם, במידה ותמיר כהן לא ימונה, תמנה ביקום את עמי בר לב במקומו.

בהמשך צפויה הצבעה גם על מינויו של שלמה רודב כיו"ר הדירקטוריון כאשר עובדי בזק באמצעות נציגם בדירקטוריון צפויים לתמוך במינויו ובכך להשיג את הרוב הנדרש למינוי, ובכך לייצר יציבות ושקט תעשייתי.
בתוך כך פרסמה חברת הדירוג מעלות דו"ח שבו היא מודיעה כי היא מכניסה את בזק, פלאפון ו-yes לרשימת מעקב CreditWatch עם השלכות שליליות לנוכח אי יציבות בהנהלת החברה, וזאת בעקבות שורת הפרשות הנחקרות ברשות לניירות ערך ובמשטרה ולאור אי הוודאות סביב הרכב הדירקטוריון.

לדברי מעלות "אנו סבורים שלאירועים אלו עלולה להיות השפעה מהותית על יכולתה של בזק להתמודד עם האתגרים הקיימים בשוק התקשורת. אנו מכניסים את הדירוג של חברת בזק החברה הישראלית לתקשורת בע"מ והחברות הבנות שלה, פלאפון תקשורת בע"מ ו - yes לרשימת מעקב עם השלכות שליליות עד אשר יתקבל מידע ברור יותר על הרכב הבעלות, ההנהלה הבכירה והדירקטוריון של החברה".

מעלות מציינת כי הכנסת הדירוג של בזק והחברות הבנות שלה, פלאפון תקשורת ו - yes לרשימת מעקב עם השלכות שליליות נובעת מאי היציבות בהנהלת בזק בעקבות מעצרם של נושאי משרה בכירים, בהם יו"ר הדירקטוריון, שאול אלוביץ', ומנכ"לית בזק סטלה הנדלר. להערכתה לשינוי בהרכב הדירקטוריון והחלפתם של נושאי משרה בכירים עשויות להיות השפעות שליליות על יכולתה של החברה והחברות הבנות להתמודד עם האתגרים בשוק התקשורת בכלל ובשוק הטלוויזיה הרב ערוצית בפרט.

עוד מציינת מעלות כי מכורח הנסיבות, "על החברה לנקוט מאמצים לחיזוק הממשל התאגידי ואף פועלת לטובת העניין, בין באמצעות מינוי ממלאי מקום זמניים למשרת יו"ר הדירקטוריון ומנכ"ל החברה ובין באמצעות תכניותיה לשנות את הרכב הדירקטוריון בחברה ולבחון מחדש את מדיניות חלוקת הדיבידנד. אנו מניחים שצעדים אלו ונוספים יבואו לידי ביטוי בחודשים הקרובים. יחד עם זאת, אנו סבורים כי קיים חוסר ודאות לגבי התמודדות הנהלת החברה העתידית עם האתגרים בשוק התקשורת, ולגבי יישום אסטרטגיות על ידי ההנהלה ובעל השליטה העתידיים".

"אם תתבהר האסטרטגיה של החברה תחת הרכב השליטה החדש בחברה ועמידתה בפני האתגרים בשוק התקשורת אנו עשויים לאשרר את הדירוג ilAA עם תחזית יציבה. מנגד, אם יימשך חוסר היציבות ברמת ההנהלה הראשית והדירקטוריון כך שנסבור שהוא עלול להשפיע לרעה על מעמדה של בזק בשוק התקשורת ועל אסטרטגיית החברה וביצועיה התפעוליים, אנו עשויים לשקול פעולה שלילית על הדירוג".