יו"ר המחנה הציוני חסון הגיש תלונה נגד השרה מירי רגב

בנאום לכבוד חג הפורים השוותה רגב את ראשי מערכת אכיפת החוק לדמויות מן המגילה ■ "יועצים ופקידים שהתרגלו להחליט מה נכון ומה לא נכון", אמרה השרה ■ חסון: "התבטאויותיה של השרה רגב מהוות השתלחות קשה וגסה בשלטון החוק של מדינת ישראל"

מירי רגב / צלם: אמיל סלמן
מירי רגב / צלם: אמיל סלמן

אירוע הפורים של שרת התרבות מירי רגב עורר אתמול (שבת) זעם רב. רגב, בנאום לכבוד חג הפורים, השוותה את ראשי מערכת אכיפת החוק לדמויות מן המגילה, בגתן ותרש, אשר לדבריה הם "יועצים ופקידים שהתרגלו להחליט מה נכון ומה לא נכון. קוראים להם שומרי הסף", אמרה רגב באירוע שבו גם שימשה כדי.ג'יי במסיבת תמיכה בליכוד ובה.

"כמו שקראנו השבוע במגילת אסתר, גם שם היו שומרי סף. בגתן ותרש, צמד-חמד, זוכרים אותם? הם נראו ממלכתיים, הקפידו על שלטון החוק, דאגו למנהל תקין, אבל מסתבר שעמוק בכיס הם החזיקו גיליוטינה. הסתבר שברגע שהם לא הסכימו עם המלך, לא הסכימו עם הדרך שלו לניהול הממלכה - כל הכללים נעלמו, שלטון החוק הפך ללא דמוקרטי.

"אם היו להם אז ניידים הם היו מסמסים אחד לשני: מה אתה אומר בגתן? ניתן לו עוד יום-יומיים? וחשוב שתיראה מופתע תרש, כן? פתאום המטרה להפיל את נתניהו, סליחה, את אחשוורוש, קידשה את כל האמצעים……..הרבה לא השתנה מאז, הפוליטיקה אותה פוליטיקה, חלק מהאנשים שאתה חושב שהם שומרי הסף של הממלכה, בן לילה הופכים למהרסיה ומחריביה".

הדברים עוררו תגובות חריפות. ראש הממשלה נתניהו נשאל על כך אתמול בעת שהמריא לוושינגטון ואמר שלא כך הבין את הדברים. "לא שמעתי ממנה דברים כאלה (איום על מערכת אכיפת החוק- ט"ש), אני מסופק אם זו היתה כוונתה" הוא אמר לכתבים בעת ההמראה.

אולם יו"ר סיעת המחנה הציוני ח"כ יואל חסון סבור שמדובר בדברים חמורים. הבוקר (א') הוא פנה ליו"ר ועדת האתיקה של הכנסת ח"כ יצחק וקנין בתלונה.

"התבטאויותיה של השרה רגב מהוות השתלחות קשה וגסה בשלטון החוק של מדינת ישראל. מפכ"ל המשטרה וחוקרי המשטרה, היועץ המשפטי לממשלה, שופטי בית המשפט - אינם אויבים או בוגדים, ובטח שאינם שותפים לקנוניה "להפיל ראש ממשלה מכהן". הם אבני היסוד במדינת חוק דמוקרטית" כתב חסון.

"אני ער לכך שזאת אמנם אינה הפעם הראשונה שחברי כנסת משתלחים בגורמי אכיפת החוק על רקע חקירות ראש הממשלה, אך הפעם מדובר בחצייה של קו אדום משלוש סיבות מרכזיות: ראשית, מהטעם שהדברים החמורים נאמרו מתוך נאום כתוב שהוכן מראש ונועד להדהד בתקשורת, ולא באיזו אמירת אגב שנאמרה "בעידנא דריחתא".

"שנית, האמירות הללו מבטאות הקצנה ואסקלציה לעומת אמירות אחרות שנשמעו לאחרונה. כך למשל, האמירה ששומרי הסף הם "מהרסיה ומחריביה" של הממלכה, וכן השוואה בין ניסיון התנקשות לבין חקירות רוה"מ, יש בה משום הסתה ממש נגד שומרי הסף. שלישית, רגב אינה חברת כנסת נטולת סמכויות, אלא שרה ברשות המבצעת."