מנכ"ל טוויטר: היינו עדים לאלימות מילולית, הטרדות וטרולים

ג'ק דורסי הודה כי רשת המיקרו-בלוגינג לא צפתה את השימוש לרעה שנעשה בה ■ טוויטר תציע סכום "בלתי מוגבל" למי שיסייע לנטר ציוצים פוגעניים

ג'ק דורסי / צילום: לוקס ג'קסון, רויטרס
ג'ק דורסי / צילום: לוקס ג'קסון, רויטרס

ג'ק דורסי, מנכ"ל טוויטר, אמר בסדרת ציוצים כי בחברה לא צפו מראש או הבינו את ההשלכות השליליות של הפלטפורמה על העולם האמיתי, והודה כי טוויטר התקשתה לנהל את הדרך שבה עשו בה שימוש.

"אנחנו לא גאים בדרכים שאנשים ניצלו בהן את השירות שלנו, או בחוסר היכולת שלנו לתת לכך מענה מהר מספיק", כתב דורסי, "היינו עדים לאלימות מילולית, הטרדות, צבאות של טרולים, מניפולציות באמצעות בוטים, קמפיינים של דיסאינפורמציה, ותיבות תהודה שיצרו פילוג עמוק יותר ויותר". דורסי הודה כי החברה הייתה ממוקדת בהסרת תוכן פוגעני במקום בניסיון לעודד "דיון בריא יותר".

טוויטר הייתה תחת ביקורת מתמשכת בשל כמות האלימות המילולית והתעמולה שהמשתמשים שלה מפרסמים. רבים סברו שהחברה לא התערבה מספיק כשהופצו בפלטפורמה תאוריות קונספירציה, דיסאינפורמציה, פייק ניוז וכשהתרבו בה הבוטים הרוסים. חלק מהמבקרים אף טענו כי טוויטר מאפשרת התנהגויות כאלה כדי להגביר את מעורבות המשתמשים, על מנת לרצות את המשקיעים בוול סטריט. דורסי התייחס לביקורת הזו וכתב כי "בזמן שעבדנו על מנת לטפל בבעיות, הואשמנו באפתיה, צנזורה, נטיה פוליטית ובהעדפת מחיר המנייה שלנו על פני דאגה לחברה. זה לא מי שאנחנו, או מי שאי פעם נרצה להיות".

כעת החברה רוצה "להגביר את הבריאות הקולקטיבית, הפתיחות והאדיבות של השיח הציבורי". מדבריו עולה כי טוויטר משנה מדיניות ובמקום להגיב תנסה כעת להקדים תרופה למכה - דורסי אמר כי טוויטר כבר לא תתמקד בפיקוח על תוכן לא חוקי או לא רצוי אלא בעידוד ההתנהגות שהיא מחשיבה כחיוביות, וכי כעת טוויטר מעוניינת לעשות "בדיקה בריאותית" ולבחון את התרומה שלה לדיון הציבורי. "אם רוצים לשפר משהו, חייבים להיות מסוגלים למדוד אותו". הסביר דורסי.

החברה עובדת עם חברת ניתוח המדיה קורטיקו וצוות דאטה בשם סושיאל מאשינס כדי למדוד את "בריאות" השיחות באתר. בנוסף, טוויטר קראה להגשת מועמדויות לרעיונות איך ניתן לעזור לזהות, למדוד, ולדווח על "בריאות" השיח בטוויטר והציע מימון בלתי מוגבל למי שיציע את הרעיון הנבחר, ושיתוף פעולה עם צוות טוויטר כדי לדאוג שהרעיון יהפוך למציאות, כמו כן גם גישה לנתונים. אם יש לכם רעיון כזה, ההגשה פתוחה עד 13 באפריל וביולי החברה תכריז על הפרויקט הנבחר הראשון. לפני שבוע, צוות האבטחה של טוויטר הבטיח שיעשה צעדים כדי להגן על ניצולי הירי בתיכון בפלורידה מאלימות ברשת ותיאוריות קונספירציה. סלבריטאים רבים עזבו את טוויטר בשל התמודדות עם טרולים, ביניהם הזמר אד שירן.

ליסה מריה ניודרט, מהמכון לחקר האינטרנט של אוניברסיטת אוקספורד, אמרה שמדובר בצעד חיובי, שטוויטר מוכנה לחלוק נתונים עם חוקרים ולממן את העבודה שלהם, אבל הטילה ספק על עצם המדידה, "אני לא בטוחה אם אפשר למדוד את רמת הבריאות של דיון", אמרה לבי.בי.סי. אך עדיין חשבה שמדובר בצעד חיובי עבור טוויטר "זו הדרך שלהם לומר שאנחנו מכירים בכך שיש לנו בעיות, וחייבים לפעול בנושא", הוסיפה.