"יש לי מאסטר בשירה קלאסית. אני שרה אופרה"

איילת דקל (35) ■ תפקיד: ניתוח נתונים, הנדסת מערכת וניהול מוצר בחברת my6sense ■ הערכת שכר: 30-24 אלף שקל

איילת דקל / צילום: יוסי הרן
איילת דקל / צילום: יוסי הרן

איפה אני תופסת אותך?

"במסיבת פורים משפחתית, מנצלת את בני המשפחה שישימו עין על הילדים שלי כדי שאוכל להתפנות ולדבר".

מה כולל התפקיד שלך ב-my6sense?

"עד לפני חודשיים הייתי אחראית על הדאטה, כלומר אשת ה-BI של החברה. עכשיו אני מנהלת מוצר, ומחליפה את מנהלת המוצר שיצאה לחופשת לידה. my6sense היא חברת תוכנה. יש לנו פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית להמלצה מותאמת אישית של תוכן ופרסומות".

כמה זמן את בחברה ומה עשית קודם?

"אני פה חמש שנים. לפני כן עבדתי ב-RSA, שהיא היום חטיבת האבטחה של EMC. כסטודנטית למדעי המחשב, ביולוגיה חישובית ומוזיקה, עבדתי גם באינטל וב-IBM .my6sense זה הסטארט-אפ הראשון שלי. במהלך חופשת הלידה של בני השני, שקלתי לחפש מקום אחר, ואז my6sense הציעו לי להקים אצלם את צוות ה-QA. הם הציעו לי גם 80 אחוז משרה וזה מאוד משמעותי לאמא שחוזרת אחרי חופשת לידה".

איך המעבר מחברה גדולה לסטארט-אפ?

"תרבות אחרת. אנחנו 30-20 עובדים והכל פה מהיר יותר. כשהייתי ראש צוות בחברה גדולה במשך שבועות שלמים עסקתי בתכנון, מעקב וניהול. כאן לעומת זאת, בשנה האחרונה העלנו גרסאות בקצב של יותר מגרסה ליום. ובניגוד למה שחששתי, שזו תהיה עבודה מצאת החמה עד צאת הנשמה בה מביאים שק"שים וישנים במשרד - זה לא נפוץ אצלנו".

את פותחת לפטופ בבית אחרי שהילדים נרדמים?

"זה קורה".

אמרת שלמדת מוזיקה.

"כן. יש לי מאסטר בשירה קלאסית. אני שרה אופרה".

ויש לך זמן למוזיקה?

"היום יש לי הרכב שלי - הטרובדורים, כששלושתנו הייטקיסטים. זכינו באחרונה בתחרות S-factor במכון ויצמן למדע, בה ביצענו שיר על חשיבות החיסונים".

המוזיקה מאזנת אותך באיזשהו אופן?

"כן. הייתה תקופה בה לא שרתי וזה היה חסר לי. כשאת הופכת להיות אמא לוקח זמן לחזור לחיים הרגילים. הזמן עובר ואת מגלה שיש לך זמן עבורך ולא רק להיות אמא-בית-עבודה".

שקלת קריירה מוזיקלית?

"תקופה קצרה. ואז הבנתי שהחיים האלה לאו דווקא טובים. כזמרת אופרה היה לי שבוע שהיו לי בו כמה קונצרטים ופתאום קיבלתי דלקת גרון. כשאת לא יכולה לשיר - אין כסף. אני לא רוצה שהפרנסה שלי תהיה תלויה בזה. העדפתי עבודה מסודרת ולשמור על מוזיקה כתחביב".

איפה תהיי בעוד חמש שנים?

"אעשה פחות או יותר את אותם הדברים, ואולי להתפתח בתחום אחר. פעם חשבתי על דוקטורט, היום פחות".