יהודית ויהודה ברוניצקי זכו בפרס ישראל למפעל חיים בתעשייה

"זה סיפור של שואה ותקומה, חדשנות, יזמות ופריצת דרך", צייץ בנט ■ "יהודית מהווה מופת למנהיגות נשית"

יהודית ויהודה ברוניצקי / צילום: איל יצהר
יהודית ויהודה ברוניצקי / צילום: איל יצהר

שר החינוך, נפתלי בנט, הודיע הערב (א') על זכייתם של יהודית ויהודה ברוניצקי בפרס ישראל בתחום התעשייה, וברך אותם על זכייתם. 

"בישרתי כרגע ליהודית ויהודה ברוניצקי על זכייתם בפרס ישראל לתעשייה", צייץ בנט בחשבון הטוויטר שלו. "זה סיפור של שואה ותקומה, חדשנות, יזמות ופריצת דרך. הקימו את קבוצת אורמת והפכו אותה לחברה מובילה בעולם באנרגיה גיאוטרמית. הם גם תרמו לחינוך הטכנולוגי ולקידום נשים בישראל. יהודית מהווה מופת למנהיגות נשית. מזל טוב!"

ועדת הפרס התכנסה בראשותו של יו"ר הוועדה - שלמה דוברת, כשלצדו רן מידן ואילון תירוש. בנימוקיה ציינה הועדה: "יהודה ברוניציקי, איש חזון, ממציא, יליד פולין ששרד את השואה וביחד עם רעייתו, דיתה ברוניצקי, מראשוני נשות העסקים והיזמות בישראל, אישה פורצת דרך בתחומה, הקימו ביחד את קבוצת אורמת והפכו אותה לחברה מובילה בעולם באנרגיה גיאוטרמית.

"עוצמתם טמונה בהתמדה, בדבקות במטרה וברוחב היריעה של עשייתם הכוללת שותפות בהקמת חברות תעשייה טכנולוגיות בולטות כגון: אורבוטק, אורגניקס ואחרות. הם השכילו לחבר בין חזון ליכולת יישום וביצוע במציאות מורכבת ומשתנה, הם חתומים על עשיית פורצת דרך בתעשייה המקומית והעולמית ועל תרומה משמעותית לחינוך הטכנולוגי, לקידום נשים ולחדשנות".

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, מסר כי "אין סמלי מכך, שפרס ישראל הראשון לתעשיין כהוקרה על פעילותו התעשייתית, אשר יינתן בשנת ה-70 למדינה ו-130 שנה לתעשייה בארץ ישראל, יוענק ליהודית ויהודה ברונצקי. הזוג ברוניצקי עשו רבות למען התעשייה הישראלית ושילובה בעולם הגלובלי בעשרות השנים האחרונות.

"יהודית ויהודה הנם פורצי דרך בתחומם, ומעבר לכך סימנו את הנוער בכלל ואת הנוער בלימודים הטכנולגיים בפרט כנושא מרכזי בפעילותם הציבורית העניפה למען החברה בישראל. תכונותיהם המשותפות של בני הזוג ברוניצקי תרמו תרומה מכרעת להקמתה והצלחתה של אורמת והשתלבותה בשוק הגלובלי כמו גם לחיזוק החינוך הטכנולוגי במדינת ישראל. אני רוצה להודות לשר החינוך נפתלי בנט, על החלטתו להעניק פרס ישראל לתעשיין החל משנת השבעים למדינה, זהו צעד חשוב בהכרה בתעשייה כגורם משפיע ודומיננטי לעצמאותה הכלכלית של מדינת ישראל ותרומתה למשק ולחברה".