לידר: פרוטרום בהמלצת "תשואת יתר" ומחיר יעד 365 ש' למניה

"מתרשמים לחיוב מהביצועים של החברה ותפקוד הנהלתה לאורך השנים האחרונות" ■ מחיר היעד גבוה ב-18% ממחיר המניה בבורסה כיום

אורי יהודאי, מנכ"ל פרוטרום / צילום: שלומי יוסף
אורי יהודאי, מנכ"ל פרוטרום / צילום: שלומי יוסף

כלכלני לידר שוקי הון החלו לסקר את מניית פרוטרום   בהמלצת 'תשואת יתר'. "אנו מתרשמים לחיוב מהביצועים של החברה ותפקוד הנהלתה לאורך השנים האחרונות. אנו בדעה, כי מגמת הצמיחה בתוצאות צפויה להימשך גם בשנים הקרובות הן כתוצאה מביצוע רכישות משלימות נוספות, בדגש על רכישת נתחי שוק והתרחבות בתחום המוצרים הטבעיים הצומח בקצב מואץ והן כתוצאה מהגדלת המכירות ללקוחות קיימים באמצעות הגדלת תמהיל המוצרים המוצע ו-cross selling. הקמת מערכת רכש אחידה ומעבר לייצור עצמי של חומרי הגלם עשויים לתמוך בשורת הרווח ולהבטיח לחברה מקורות רכש זמינים במחיר תחרותי", מציינים בלידר.

הסיכונים המרכזיים של החברה כוללים להערכת האנליסטים של לידר אסטרטגיית צמיחה מוטת רכישות ומודל עסקי לא ריכוזי אשר עלול להקשות על תהליכי בקרה בעתיד.

מחיר היעד שמציבים האנליסטים רז דומב וסבינה לוי לפרוטרום עומד על 365 שקל, גבוה ב-18% ממחיר המניה בבורסה כיום. זאת לפי מכפיל EBITDA/EV של 18.6 על התוצאות החזויות ב-2018 ו-16.7 על התוצאות החזויות ב-2019.

"אין ספק כי מדובר ברמת מכפילים גבוהה הן במונחים אבסולוטיים והן ביחס לחברות דומות, כאשר היא נועדה לתת ביטוי לפוטנציאל הצמיחה הרב הגלום בפעילות החברה, לאיכות ההנהלה ולניסיון המוכח שלה בתחום המיזוגים והרכישות ויכולות האינטגרציה הגבוהות", מציינים האנליסטים.

מגמת הצמיחה בתוצאות צפויה להימשך גם בשנים הקרובות כאשר יעדי החברה לשנת 2020 מניחים הכנסות של כ- 2.25 מיליארד דולר ושיעור EBITDA של כ-23% בפעילויות הליבה, "כאשר חלק מהצמיחה החזויה צפוי לנבוע מרכישות נוספות. המודל שלנו מניח צמיחה שנתית של כ-6% בהכנסות החברה ושיפור של כ-3% בשיעורי הרווחיות והוא אינו לוקח בחשבון רכישות אסטרטגיות נוספות, אשר עשויות להוות אפסייד לשווי", אומרים בלידר.