קרן ארבל סייעה לטריגו לרכוש מעזריאלי קרקע בגלילות

הקרן של אמיר הסל וגבי לב העמידה מימון לחברה הרוכשת, ששילמה 130 מיליון שקל עבור זכויות עזריאלי במתחם המיועד לבניית דירות

מתחם פי גלילות / צילום: תמר מצפי
מתחם פי גלילות / צילום: תמר מצפי

יותר משנה וחצי חלפה מאז שדיווחה קבוצת עזריאלי  כי חתמה על הסכם למכירת זכויותיה במתחם הקרקע פי גלילות לידי חברת הנדל"ן טריגו תמורת 130 מיליון שקל. בסוף השבוע שעבר, נחתמה סוף-סוף עסקת המכירה - ול"גלובס" נודע כי מי שהעמידה מימון לרוכשת, היא קרן ארבל שמובילים אמיר הסל וגבי לב.

קרן ארבל, שהשלימה באחרונה גיוס של 850 מיליון שקל, מכוונת לעסקאות אשראי בהיקף של כמה עשרות מיליוני שקלים כל אחת. הקרן מכוונת לפיזור ענפי בתחומי המסחר, התעשייה, הנדל"ן, המלונאות והפיננסים, והיא מצהירה על יעד תשואה של 15%, המורכב מריבית בסיס ועוד מנגנוני הצלחה כמו אופציות.

משקיע העוגן המרכזי בקרן, שהעמיד לרשותה כ-250 מיליון שקל, הוא קבוצת הראל, אשר הסל ניהל את השקעותיה במשך כ-17 שנה. בשבוע שעבר חשפנו ב"גלובס" כי הקרן נמצאת במשא-ומתן מתקדם למימון עסקה נוספת, לרכישת רשת מוצרי התינוקות הגדולה בישראל, שילב, על ידי רונן אלעד. היקף המימון שצפויה הקרן להעמיד לרוכש, מוערך ב-30 מיליון שקל.

קבוצת עזריאלי דיווחה במאי 2016 על מכירת החזקותיה בפי גלילות לידי טריגו כחלק ממהלך שכלל גם את מכירת חברת הדלק סונול לידי קבוצת משקיעים בראשות דודי ויסמן. במסגרת המכירה לטריגו מימשה עזריאלי את מניותיה בחברת פי גלילות (כ-13%), בעלת זכויות במתחם קרקע בשטח של כ-164 דונם, וכן קרקע בשטח של כ-6.4 דונם באותו מתחם - והכול תמורת כ-130 מיליון שקל.

מתחם פי גלילות שוכן בין שכונת רמת אביב ג' בתל-אביב מדרום, כביש החוף ממערב, כביש 5 מצפון ונתיבי איילון ממזרח. אשתקד אושרה תוכנית הבנייה במתחם בוועדה המחוזית תל-אביב, והיא צפויה לצאת לדרך לאחר עשור של תכנון. התוכנית נחשבת לאחת המשמעותיות במחוז תל-אביב, והיא כוללת הקמה של 9,000 יחידות דיור, 800 יחידות דיור מוגן ו-700 אלף מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר.

חברת טריגו נמצאת בבעלות טל פרץ, גל פאר ורון נובוטני. בעת הדיווח על רכישת הקרקע מידי עזריאלי, נמסר כי טריגו פועלת במתחם פי גלילות זה כמה שנים ומחזיקה בו בשטחים של עשרות דונמים.

מטריגו נמסר אז כי "מתחם פי גלילות מהווה אחת העתודות הגדולות המצויות באזור תל-אביב ורמת השרון. לאור המחסור בעתודות קרקע באזורים אלה, אנו פועלים כבר כיום לרכוש קרקעות לטובת בנייה עתידית".

היום אישרה טריגו את הפרסום, ומסרה כי היא "מנהלת ובעלת חטיבות קרקע במתחם גלילות למעלה מעשור ועתידה לבנות מאות יחידות במתחם".

מתחם פי גלילות / צילום: תמר מצפי
 מתחם פי גלילות / צילום: תמר מצפי