כרית נגד נחירות וחליפת כלבים: המגניבים של תערוכת MWC

עם כל הכבוד לצדדים הרציניים של ה-IoT, אנחנו פה בשביל הכיף ■ 4 גאדג'טים לא שגרתיים

ANAXEOS/ צילום באדיבות החברה
ANAXEOS/ צילום באדיבות החברה

בעולם הכנסים והתערוכות יש חלוקת תפקידים מסורתית בין תערוכת CES, שהיא מוקד עולמי לגאדג'טים ומוצרים חכמים, לבין תערוכת MWC בברצלונה, שהיא האחות הרצינית והמכובדת שמתמקדת בטלפונים וטלקום. אבל בשנים האחרונות הגבולות מיטשטשים: אחראית לכך מהפכת האינטרנט של הדברים (IoT), שהופכת כל מוצר שפעם היה סטנדרטי לכזה שמחובר לרשת, לסמארטפון ולמוצרים אחרים. גם בתערוכה השנה, שהתקיימה בשבוע שעבר, הייתה נציגות מכובדת לגאדג'טי IoT שונים, ולעתים קרובות גם משונים.

קורקינט חשמלי וסלולרי

מה לקורקינט חשמלי ולתערוכת המובייל הגדולה בעולם? התשובה, כפי שכבר הבנתם, היא IoT. הקורקינט החשמלי Citee Power שחשפה חברת Archos בברצלונה נשלט באמצעות אנדרואיד. בתוך הכידון שלו משולב מסך 5 אינץ', עמיד בפני רטיבות ופגעי מזג האוויר, עם מעבד בעל ארבע ליבות, זיכרון RAM של ג'יגה-בייט וזיכרון אחסון בנפח 8 ג'יגה. ויש גם רכיב WiFi, וחיבור קבוע לרשת (אם כי דור 3).

מסך הפיקוד מחובר לחומרה של הקטנוע ומראה את מצב הסוללה, מהירות התנועה, מרחק התנועה ועוד. הוא מצויד באפליקציית ניווט עם הנחייה קולית וכמובן גם ביכולת להזרים שירים וקליפים (רק בזהירות, בסדר?). את רוב התכונות האלה אפשר לקבל גם אם מצמידים סמארטפון לכידון, אבל בקורקינט הזה מחוברת מערכת ההפעלה גם למנעול אלקטרוני, שמאפשר נעילה ושחרור באמצעות אפליקציה סלולרית, קבלת התרעות במקרה של ניסיון גניבה ואיתור מרחוק של הקורקינט.

פרט לכך זהו כלי תחבורה עירוני מודרני וירוק עם גלגלי 8.5 אינץ', מנוע 250W , מהירות תנועה של עד כ-20 קמ"ש ומשקל עצמי של כ-10 קילו. והמחיר? 500 יורו.

מנעול סלולרי לאופניים

נשארים בדרכים: ברוח התקופה הופיעו בתערוכה גם חברות צעירות, שהחלו לפעול בסיוע אתרי מימון ההמונים. אחת מהן היא Bisecu, שהציגה מנעול אופניים חכם. המנעול מותקן על ציר הגלגל הקדמי ומכיל יחידת בלוטות' אלחוטית ממוזערת, שמתחברת לאפליקציה בטלפון. לאחר הסנכרון איתה המנעול החכם מודד את עוצמת האות של הטלפון, מחשב את המרחק מהאופניים ונועל אותם אוטומטית ברגע שבעליהם מתרחק. אפשר גם לנעול או לפתוח את הנעילה מרחוק באמצעות האפליקציה.

המנעול עצמו מתוכנן כך שאפשר יהיה להרכיב אותו עצמאית תוך זמן קצר. הוא בנוי בצורה סגורה וחסינה מפני התעסקות, ובמקרה של ניסיון פריצה הוא מפעיל סירנה בעוצמה של 100 דציבל, מאיר באור LED מהבהב ושולח התרעה לטלפון. כל זה בתוך מארז ששוקל 350 גרם כולל סוללה, שאמורה לספק עד שישה חודשי הפעלה רצופים לאחר טעינה של שעתיים. בשנה הבאה מתכוונת החברה להשיק גם כבל נעילה שיתממשק עם המערכת, וגם הוא לא ידרוש שימוש במפתח.

למנעול יש עוד בונוס אופציונלי: בעת הרכיבה הוא הופך למעין מחשב ביצועים, שמנתח את המהירות, המרחק וזמן הרכיבה ושולח את המידע לאפליקציה. לדברי Bisecu היא תחל למסור את המוצר כבר החודש. המחיר: החל מ-100 דולר.

חליפה שמחברת בין כלבים

ברוב התערוכות הגדולות חל איסור מוחלט על הכנסת בעלי חיים, אבל ב-MWC השנה כיכב כלב טרייר שהדגים "אפוד" IoT חכם לכלבים בשם Anaxeos, שפותח בידי סטארט-אפ מפינלנד. האפוד כולל מארז חיישנים ממוזער ומשדר GPS ששוקלים גרמים ספורים. בדומה לחיישני כושר "אנושיים" המארז מאפשר לעקוב אחרי הפעילות היומית של הכלב באמצעות אפליקציה בסמארטפון - כולל המסלול שהוא עובר על פני זמן, קצב הלב הממוצע, עמידה ביעדי טיול וכדומה. חיישן ה-GPS מאפשר איתור של הכלב בזמן אמת בכל מקום שבו הוא נמצא בעולם, ומנעול מגנטי שמונע גניבה של האפוד במקרה שהכלב אובד.

מטרת החברה היא ליצור "קהיליית בעלי כלבים", שמתחברים זה לזה באמצעות האפליקציה, מחליפים טיפים ומידע על מסלולי טיולים ועוד. המכשיר אמור להיות מושק באביב ומחירו טרם פורסם.

כרית חכמה שמזהה נחירות

לצד הנוכחות הבולטת של אנדרואיד בתערוכה ניתן היה למצוא לא מעט מוצרים שבנויים להתממשק עם פלטפורמת Healthkit של אפל, שמטרתה לתמוך במגוון רחב של חיישני בריאות, כושר ומעקב רפואי עצמי. אחת מהן היא חברה קוריאנית בשם Maetel, שהציגה בתערוכה כרית חכמה שמתממשקת למכשירי אייפון. בין תכונותיה אפשר למצוא יכולת לשנות את זווית התמיכה באמצעות האפליקציה, ומעקב רצוף אחרי איכות השינה והיקף הנחירות. הכרית מסוגלת אפילו משדרת התרעה קולית אם אתם מקבלים שיחה או הודעה דחופה.

האינטרנט של הדברים המוזרים / צילומים באדיבות החברות
 האינטרנט של הדברים המוזרים / צילומים באדיבות החברות