Nucleai גייסה 5 מיליון דולר בהובלת וורטקס ו-Grove Ventures

פיתחה מערכת ממוחשבת לפיענוח ביופסיות ■ בין המשקיעים גם בריאן קופר (ריטליקס) וניר קלקשטיין (פינאל, מידיאל ארלי סיין)

בינה מלאכותית / שאטרסטוק
בינה מלאכותית / שאטרסטוק

חברת נוקלאיי (Nucleai) אשר מפתחת מערכת לומדת לפיענוח ממוחשב של ביופסיות, גייסה 5 מיליון דולר בהובלת קרן וורטקס וקרן Grove Ventures ובהשתתפות המשקיעים הפרטיים בארי קופר (בעבר מייסד ומנכ"ל ריטליקס) וניר קלקשטיין (מייסד החברות פיינאל ומדיאל ארלי סיין).

החברה נוסדה לפני כשנה על ידי אבי ויידמן (היום מנכ"ל החברה), אלירון אמיר (סמנכ"ל טכנולוגיה) ולוטן חורב (סמנכ"ל מו"פ) אשר שרתו ביחידה 9900 של חיל המודיעין, המתמחה בראיה ממוחשבת.

אבחון סרטן על בסיס ביופסיה נעשה היום על ידי בני אדם, אשר עוברים הכשרה מיוחדת להבדיל בין תאים סרטניים ורגילים. אולם, גם אם מתפספס מספר קטן של תאים חריגים, יכולה להיות טעות קטלנית באבחון. מעבר לכך, ישנו מחסור בכוח-אדם בעולם הפתולוגיה.

לדברי אמיר, הפתולוגים מסיקים מסקנות על בסיס מידע מילולי (תיאור המצב הקליני) ומידע חזותי (הדגימה) גם יחד, וזהו אתגר מיוחד למערכת לומדת. החברה כבר גייסה מספר חוקרים וגם יצרה שיתופי-פעולה עם בתי חולים ומעבדות כדי להשיג מידע קליני שיאפשר לה לטייב את האלגוריתם.

לדברי ויידמן, "שימוש בבינה מלאכותית בפתולוגיה הוא בעל פוטנציאל רק ומאפשר לנו להשיג תוצאות שהיו עד כה בלתי אפשריות. הצגנו את התוצאות שלנו למספר פתולוגים והתגובות שלהם היו נלהבות".

הטכנולוגיה של החברה ממוקדת בינתיים בסרטן הערמונית, השד ומערכת העיכול.

עמנואל תימור, שותף מנהל בוורטקס, אמר כי: "נוקלאי תשפר דרמטית את הדיוק והיעילות של הפתולוגים".

סיגלית קלימובסקי מ-Grove Ventures: "השילוב בין ניתוח מדע חזותי לבין מידע ביולוגי וגנטי עשוי להביל לפריצות דרך בתחום הרפואה המותאמת אישית".