נתניהו בוועידת איפא"ק: ישראל מניעה את העולם בטכנולוגיה

בהמשך דבריו הציג נתניהו את רשימת החברות הגדולות בעולם אשר בשנת 2016 מחזיקות כולן מרכזי מחקר ופיתוח בישראל: "ב-2006 הייתה רק חברה אחת כזו, מיקרוסופט - כעת כולן"

נתניהו בוועידה, היום / צילום: טל שנידר
נתניהו בוועידה, היום / צילום: טל שנידר

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום (ג') בפני ארגון השדולה הישראלית האמריקאית, אירוע אליו הוא מקפיד להגיע מדי שנה, והתקבל כאן בוושינגטון במחיאות כפיים סוערות (כמדי שנה). בקהל נכחו כ-15 אלף איש ישובים באולם ענק.

נתניהו פתח ואמר: "זה נהדר במיוחד להיות אורח בבירה שלכם עכשיו כאשר הכרתם בבירת ישראל - ירושלים. תודה לך הנשיא דונלד טראמפ על ההחלטה החשובה הזו ולעשות זאת ביום העצמאות הקרוב".

נתניהו דימה את המצב המדיני של ישראל לסרט "הטוב, הרע והיפה" (במקום "המכוער"). הוא התנהל כמו כוכבי רוק על במת אירועים, התרחק מן הטלפרומטר ואמר לנוכחים: "אני הולך כאן לכל הצדדים כדי שאוכל לראות אתכם".

ברקע הוצגה תמונת ענק של כלי נשק ישראלים ושל חיילים ישראלים המגיעים ממגוון עדות ודתות. נתניהו הודה לנוכחים "שאתם מסייעים לישראל להמשיך להיות בטוחה ולרכוש את כלי ההגנה שלנו".

בהמשך דבריו הציג נתניהו את רשימת החברות הגדולות בעולם אשר בשנת 2016 מחזיקות כולן מרכזי מחקר ופיתוח בישראל. "ב-2006 הייתה רק חברה אחת כזו, מיקרוסופט - כעת כולן".

חלקים מנאומו של נתניהו התמקדו בהצגת החקלאות הטכנולוגית המדויקת שמפתחים בישראל והמצאות חקלאיות בתחום המים, אשר משווקות כיום גם באפריקה. "חברה ישראלית מייצרת מים באמצעות חלקיקים מן האוויר ומוכרים זאת באפריקה. אני נסעתי עם הדברים הללו גם להודו והצגתי את הפיתוחים גם שם. ישראל משנה את העולם: בהודו, באפריקה ועוד מקומות", אמר.

לדבריו, "ישראל מניעה את העולם, גם בתחום הרכבים האוטונומיים וחברות טכנולוגיה בתחום הרכב". 

נתניהו הפנה עקיצה פוליטית כלפי מבקריו מבית ששנים הזהירו מפני בידוד מדיני: ‏״זוכרים את הדיבורים על בידוד ישראלי? בקרוב כל המדינות שרצו לבודד אותנו ימצאו עצמן מבודדות. זה יתהפך, יחרימו אותן.

בהמשך הציג נתניהו מפה שחורה חלקית של אזור המזרח התיכון ודיבר על השפעתה השלילית של איראן באזור. ״הנשיא טראמפ לא ייתן לאיראן להפוך לגרעינית... עלינו לזכור את האנשים האמיצים שחיים שם. אנחנו עומדים לצידם של אלה המבקשים חופש. אני מאמין שהדיקטטורה הנוראית שלהם תיעלם יום אחד והעמים יהיו חברים״

‏באשר לרשות הפלסטינית נתניהו ציין שעליהם לשוב למו"מ, והוסיף: ״יש לי מסר לאבו מאזן. תפסיק לממן טרוריסטים. איזה מסר הנכם מעבירים לילדים? תרצחו יהודים והתעשרו מכך?״