בעלי וונטייז לקראת אקזיט לפי שווי של 50 מיליון דולר

קיבלו הצעה מאולפן סרטים בארה"ב, שלפיה ירכוש מהם תחילה כ-10% מספקית שירותי התוכן, ובהמשך את 42% הנותרים ■ המניה זינקה בחדות

המוצר של וונטייז/ צילום: אתר החברה
המוצר של וונטייז/ צילום: אתר החברה

אולפן סרטים אמריקאי עומד בפני רכישת השליטה בחברת וונטייז , העוסקת באספקת שירותי תוכן על פי דרישה למכשירי מובייל וטלוויזיות חכמות. החברה דיווחה היום לבורסה, כי בעלי השליטה בה - המנכ"ל, נועם יוספידיס (מחזיק כ-29% מההון), סמנכ"ל הטכנולוגיות, אורן לוי (10.2%), ודין סלומון (13.5%) - קיבלו הצעה, הכוללת מזכר עקרונות חתום מאולפן הסרטים הפועל בלוס אנג'לס, שלפיו הוא מבקש להצטרף לקבוצת השליטה בחברה, ואף לרכוש בעתיד את השליטה המלאה בה.

לפי מזכר העקרונות בשלב ראשון, עם החתימה על ההסכם המחייב, ירכוש האולפן האמריקאי כ-10% מההון של וונטייז במזומן, לפי מחיר של 1.41 דולר למניה (כ-4.9 שקלים, גבוה ב-490% ממחיר המניה הבוקר), המשקף לוונטייז שווי של כ-50 מיליון דולר (כ-174 מיליון שקל).

בשלב השני, מכירת יתרת מניות בעלי השליטה לרוכשת תהיה כפופה להתקיימות אחד מן האירועים הבאים: הנפקה של מניות החברה הרוכשת, עסקת מיזוג או רכישה של הרוכשת, או גיוס מהותי שתבצע הרוכשת.

המניה זינקה

בהתקיים אחד מהאירועים הנ"ל ירכוש אולפן הסרטים מידי בעלי השליטה בוונטייז את שאר ההחזקות שלהם בחברה (כ-42% מההון), בעסקת מניות, לפי שווי של 50 מיליון דולר לוונטייז, ושוויה של הרוכשת בעסקה ייגזר משוויה באירוע, או 2 מיליארד דולר, הנמוך מבין השניים.

מנהלי וונטייז הבכירים, יוספידיס ולוי, ימשיכו לכהן בתפקידיהם בחברה, והחברה האמריקאית התחייבה להצביע בעד העסקתם של כל אחד מבעלי השליטה לתקופה של שלוש שנים לפחות, בהתאם למתווה שיובא לאישור האסיפה הכללית של בעלי המניות בחברה. ביצוע העסקה כפוף לחתימה על הסכם מחייב בין הצדדים בתוך 45 ימים, שבו ייכללו התניות המקובלות בהסכמים כגון זה.

מניית וונטייז, שהצטרפה לבורסה לפני כשנה וחצי, הגיבה להודעה בזינוק של 80%. עם זאת, מאז ההנפקה וכולל העלייה היום, איבדה המניה מעל 50%, על רקע קשיים בפיתוח העסקי שלה וקצב שריפת מזומנים גבוה. שווי החברה עמד הבוקר, טרם הדיווח, על כ-30 מיליון שקל בלבד.

כיום מתמקדת וונטייז בהפצת התכנים שלה (באמצעות סמארטפונים וטלוויזיות חכמות) בישראל ובשווקים המתפתחים באפריקה, ברוסיה ובאמריקה הלטינית, שבהם החברה מזהה צריכה גוברת של שירותי תוכן. בעתיד מתכוונת החברה להרחיב את שירותיה לשווקים מתעוררים נוספים במזרח אירופה, חבר העמים ואסיה. את תשעת החודשים הראשונים של 2017 סיימה החברה עם הכנסות של 3.5 מיליון שקל ועם הפסד של כ-19 מיליון שקל.