סטארט-אפ של ניר קלקשטיין גייס 30 מיליון דולר

חברת מדיאל ארליסיין עוסקת בזיהוי מוקדם של מחלות ■ בחברה השקיעו קרן AMoon של מריוס נכט והורייזון וונצ'רס של לי קה שינג

חברת מדיאל ארליסיין גייסה 30 מיליון דולר בהובלת קרן AMoon של מריוס נכט ובהשתתפות קרן הורייזון וונצ'רס מהונג קונג, שהקים המיליארדר לי קה שינג. הורייזון וונצ'רס כבר השקיעה במידיאל בעבר.

בגיוס השתתף גם ניר קלקשטיין, מייסד חברת האלגוריתמיקה לשוק ההון פיינל. לאחר שהתעשר מפיינל, פנה קלקשטיין לתחום הרפואי, ומדיאל ארליסיין היא אחד מפרוייקטי הדגל שלו בתחום זה.

החברה מפתחת מערכות בינה מלאכותית כדי לזהות מוקדם ככל הניתן מחלות על בסיס מידע רפואי שכבר קיים במערכת הבריאות.

החברה הוקמה על ידי שלושה מייסדים - עופר אריאלי, המשמש כיו"ר, אורי גבע, המנכ"ל וקלקשטיין שהוא סמנכ"ל הטכנולוגיה.

לדברי אריאלי: "הרעיון הוא של ניר (קלקשטיין). יש לו יכולות אלגוריתמיות יוצאות דופן וגם אפשרות לממן חברה לטווח ארוך, והוא רצה לעשות טוב בקנה מידה הכי רחב, ואת זה אפשר לעשות על ידי השפעה על בריאות של אנשים.

"התחלנו במיפוי של חולים בטיפול נמרץ שעומדים להתדרדר. בדקנו את הטכנולוגיה בבית החולים בילינסון והיא ניבאה אילו חולים יתדרדרו מבחינת תפקוד הכליות, משמעותית טוב יותר ביחס לרופאים.

להרחיב את הפעילות לקהילה

"עם זאת, ההחלטה שלנו הייתה לא להתמקד רק בתחום ניבוי התדרדרות בתוך בתי החולים, כי התרומה היא למעט חולים יחסית, ואפשר לעשות יחסית מעט בשבילם. אפשר להציל בערך חמישה חולים בשנה בכל בית חולים. לעומת זאת, אם מרחיבים את הפעילות לרפואת הקהילה, האימפקט הוא פי אלפים.

"אנחנו נותנים היום ניבוי להתדרדרות צפויה של חולים במגוון גדול של מחלות - במספר סוגי סרטן ובמצבים סוכרתיים. יש לנו כבר מוצר שעובד עם קופת חולים מכבי לזיהוי של סיכון לסרטן המעי הגס על בסיס בדיקות דם שגרתיות, ואנחנו מזמנים אנשים לבצע בדיקות אבחון, כשהם בכלל לא ידעו שהם זקוקים לכך".

אריאלי מוסיף כי "הפרויקט הזה כבר הציל אנשים, במאמץ מאוד קטן. המוצר מיושם היום גם במספר מוסדות באירופה ומתקיים מו"מ להטמיע אותו במקומות נוספים".

המוצר אשר מפתחת בתחום הסוכרת מזהה, גם כן על בסיס בדיקות הדם השגרתיות, מטופלים ללא סוכרת שעלולים להפוך סוכרתיים, מוצר זה נמצא לקראת הטמעה בקרב מספר ארגונים בארה"ב.

אריאלי מוסיף כי קלקשטיין מתכוון להשקיע בחזרה בחברה את רוב הרווחים ממנה, ומוסיף כי גישת האימפקט של החברה מושכת עובדים מוכשרים. לדבריו, "אספנו את האלגוריתמיקאים הכי מעולים אבל כאלה שלא רוצים לעסוק במכירות, הימורים או פורנוגרפיה. הם מתפרנסים אצלנו ממש לא רע, אבל זו לא המטרה היחידה שלהם. והעבודה היא מרתקת".

גילוי מלא: ענת אגמון מחזיקה ב-50% ממניות מוניטין, הבעלים של "גלובס". אגמון היא פרודתו של מריוס נכט. מערכת "גלובס" מסקרת על בסיס ענייני כל עניין הקשור לחברת מוניטין או לבעלי השליטה ב"גלובס".

Medial EarlySign

שנת הקמה: 2009

תחום פעילות: אבחון מוקדם של מחלות

עובדים: כ-45, בכפר מלל

מייסדים: אורי גבע (המנכ"ל), עופר אריאלי וניר קלקשטיין

גיוסי הון: 80 מיליון דולר

משקיעים: ניר קלקשטיין, מריוס נכט ולי קה שינג