מנכ"ל אובר לשעבר מקים קרן השקעות שתיצור מקומות עבודה

הקרן החדשה ממוקדת ביצירת מקומות עבודה בשם 10100 ■ מנכ"ל אובר לשעבר והמייסד השותף טרוויס קלאניק: "היום אני מכריז על הקמת הקרן שתהיה בית לאהבות, להשקעות, לרעיונות ולהימורים הגדולים שלי. היא תפקח על ההשקעות שלי למטרות רווח וגם על העבודה שלי ללא מטרת רווח"

טראוויס קלאניק / צילום: רויטרס
טראוויס קלאניק / צילום: רויטרס

מנכ"ל אובר לשעבר והמייסד השותף, טרוויס קלאניק, הכריז אתמול (ד') על קרן השקעות חדשה הממוקדת ביצירת מקומות עבודה, בשם 10100 ("ten-one-hundred"). לדבריו, המיקוד שלה יהיה יצירת עבודות בקנה-מידה גדול בתחומי הנדל"ן, האי-קומרס, והחדשנות במדינות כמו הודו וסין. ההכרזה נעשתה בחשבון הטוויטר שלו, והוא הוסיף בה "מאמצינו ללא מטרות רווח יתמקדו בחינוך ובעתיד של ערים".

מאז שקלאניק עזב את אובר ביולי של שנה שעברה, הוא עדיין היה מעורב והשפיע על פעולות העסק בשל מושבים בדירקטוריון עליהם שלט כחלק מההסכם שלו עם החברה שנגע להתפטרותו. החברה, תחת הנהגתו הנוכחית של המנכ"ל דארה קוסרשאהי, המשיכה להתמודד עם עניינים שנויים במחלוקת הנוגעים לדרך בה קלאניק ניהל אותה מאז היווסדה ב-2009.

התקריות האלה כוללות את התביעה בגין גניבת סוד מסחרי שווימו בבעלות אלפבית הגישה נגדה והסתכמה בהסדר פשרה בחודש שעבר, ואת ההסתרה של התקפת סייבר שחשפה את הנתונים של 57 מיליון נוסעים ונהגים. בעסקה שנעשתה לאחרונה עם חברת סופטבנק היפנית, המבנה הארגוני באובר השתנה, והשליטה של קלאניק על הדירקטוריון של אובר הצטמצמה. ייתכן שכעת, עם הכרזתו על הקרן החדשה, מעורבותו באובר הגיעה לסיום.

עוד כתב קלאניק בטוויטר כי "בחודשים האחרונים חשבתי מה יהיה הצעד הבא. התחלתי להשקיע, להצטרף לדירקטוריונים, לעבוד עם יזמים ועם ארגונים ללא מטרות רווח. היום אני מכריז על הקמת הקרן שתהיה בית לאהבות, להשקעות, לרעיונות ולהימורים הגדולים שלי. היא תפקח על ההשקעות שלי למטרות רווח וגם על העבודה שלי ללא מטרת רווח. המסגרת המקשרת בין הדברים תהיה יצירת עבודות בקנה-מידה גדול". בסיום הציוץ הוא אף פרסם את כתובת האימייל שלו לטובת פניות רלוונטיות.