VBL צונחת לאחר כישלון ניסוי בתרופה לטיפול בגליובלסטומה

לפי תוצאות ראשוניות, המחקר לא עמד ביעד המרכזי של שיפור בשיעור השרידות של החולים

חוקרת במעבדה / צילום: רויטרס
חוקרת במעבדה / צילום: רויטרס

אכזבה לחברת פיתוח התרופות VBL : החברה הודיעה היום (ה') על כישלון בניסוי קליני שלב 3, המתקדם ביותר, לטיפול בגליובלסטומה (סרטן המוח) נשנית. מטרת הניסוי הייתה לבחון את יעילות התרופה VB-111 בשילוב עם Avastin, לבין מתן Avastin בלבד, בחולי גליובלסטומה נשנית.

לפי תוצאות ראשוניות, המחקר לא עמד ביעד המרכזי של שיפור בשיעור השרידות של החולים."אנו מאוכזבים שהתוצאות המעודדות שראינו בניסוי הקליני שלב 2 לא חזרו על עצמן בניסוי שלב 3, וברגע שנקבל לידינו את הנתונים הסופיים והמלאים, ננתח אותם לעומק כדי לקבל הבנה טובה יותר של תוצאות הניסוי", אמר פרופ' דרור חרץ, מנכ"ל VBL. "אנו מאמינים שיש ל-VB-111 פוטנציאל בהתוויות אחרות שאנו חוקרים כעת או שנחקור בהמשך".

לאחרונה חתמה החברה על הסכם מסחור ביפן עם חברת NanoCarrier לתרופה זו, הסכם שהיה עשוי להגיע ל-100 מיליון דולר וכלל מקדמה של 15 מיליון דולר. ההסכם נוגע לשתי התוויות - גליובלסטומה וסרטן השחלות - וככל הידוע קיומו אינו מוטל בספק, אך היקפו הכולל צפוי להצטמצם בשל אי-עמידה בכל אבני הדרך בשל כישלון הניסוי.

VBL נסחרת בנאסד"ק בשווי 202 מיליון דולר, אך מנייתה צונחת בטרום-מסחר ב-50% על רקע ההודעה. החברה הונפקה לראשונה בסוף 2014 לפי שווי של 120 מיליון דולר ומנייתה הגיעה לשיא של כ-16.2 דולר בתחילת 2015, אך בפברואר של אותה שנה מנייתה צנחה על רקע כישלון בשני ניסויים שונים במוצר האנטי-דלקתי שלה לטיפול במחלות פסוריאזיס וקוליטיס.