פשרה בקואליציה? הוגשה הצעת חוק להסדרת גיוס לומדי תורה

שמה של הצעת החוק הוא "חוק שירות ביטחון (הסדר מעמדם של לומדי תורה)" ■ ההצעה מוגשת כהצעה פרטית, כדי שבעת ההצבעה תוכל השרה סופה לנדבר מישראל ביתנו להצביע נגד הצעת החוק מבלי להיחשב כמי שהתפטרה מהממשלה

מפגינים חרדים בירושלים / צילום: רויטרס
מפגינים חרדים בירושלים / צילום: רויטרס

לפני זמן קצר קיבלו כל שרי הממשלה הודעה על הצעת חוק שירות ביטחון, הצעה פרטית של ח"כ יואב בן-צור מש"ס, אשר תובא ביום א׳ הקרוב לוועדת השרים לחקיקה. שמה של הצעת החוק הוא "חוק שירות ביטחון (הסדר מעמדם של לומדי תורה)", והיא מוגשת כהצעה פרטית, כדי שבעת ההצבעה תוכל השרה סופה לנדבר מישראל ביתנו להצביע נגד הצעת החוק מבלי להיחשב כמי שהתפטרה מן הממשלה.

שרי ישראל ביתנו המשיכו להתנגד לחקיקה, אך ייתכן כי לשם המטרה של השגת פשרה יצביעו כל הצדדים על הצעת החוק הזו בוועדת שרים לממשלה ולאחר מכן ימשיכו עם החקיקה רק אחרי העברת התקציב.

למרות הנחתה של הצעת החוק המהלך עדיין טעון אישור של סגן השר יעקב ליצמן (יהדות התורה) אשר אמור לקיים התייעצות עם מועצת גדולי התורה בעניין. בראיון שנתן ליצמן הבוקר לגלי צה"ל הוא ציין כי הוא עומד על כך שהחקיקה תעבור שלוש קריאות במהלך השבוע הקרוב.

תוכן הצעת החוק הוא לקבוע מספרי מכסות גיוס (כ-3500 בשנה) ופקיעת החוק במידה וצה"ל לא מגיעה למכסות הגיוס. הסנקציות על אי גיוס אמורות להיות כלכליות בלבד.

החל משעות אחר הצהריים מפגינים אלפים בכניסה לירושלים נגד פתרון מתווה הגיוס וחוסמים את הכניסה לעיר.