מאסק מצדד בטראפ: תומך בהעלאת מכסי יבוא על רכבים מסין

לפי מאסק, בסין משלמים 25% מס על מכונית שמיובאת מארה"ב ובארה"ב משלמים 2.5% מס על מכונית שמיובאת מסין ■ לטענת מאק יש ליצור תנאים שווים לייצור וייבוא מכוניות ■ צפו בהתכתבות המלאה

אילון מאסק / צילום: שאטרסטוק
אילון מאסק / צילום: שאטרסטוק

בתגובה לציוץ שגרתי של נשיא ארה"ב, דונאלד טראפ, בנוגע למאזן הסחר עם ארה"ב, אילון מאסק הגיב בתלונה על פערים בין המכסים שארה"ב שמטילה על מוצרים המיובאים מסין לבין מוצרים המיוצרים בסין ומיובאים לארה"ב. 

בהתחלה מאסק הגיב בשאלה לנשיא ושאל: "האם אתה חושב שלארה"ב וסין צריכים להיות חוקים שוויוניים והוגנים? הכוונה היא לאותם מכסי ייבוא, מגבלות בעלות ונוספים". מיד לאחר מכן הוסיף טראמפ: "לדוגמה: על רכב אמריקאי שמיובא לסין יש לשלם 25% מס ייבוא, אבל על רכב סיני שמיובא לארה"ב יש לשלם 2.5% מס. זה פי 10". לבסוף סיכם מאסק: "העלנו את הנושא הזה בפני הממשל בעבר ושום דבר לא קרה. אנחנו רק מבקשים הוגנות בתנאים, בהם החוקים מאוזנים ושוויוניים. שום דבר יותר מזה. אני מקווה שזה נראה הגיוני"

טראמפ עתיד מאוחר יותר היום לחתום על צו שיורה על העלאת מכסי הייבוא לפלדה ואלומיניום. הצעד מעלה ביקורת רבה בארה"ב ובעקבותיו התפטר גרי קוהן, היועץ הכלכלי הבכיר בממשל.