בזק דיווחה כי הושגו הבנות עם ביקום על בחירת הדירקטורים

החברה דיווחה הלילה כי הגיעה להבנות עם ביקום לגבי אופן מינוי הדירקטורים הבלתי תלויים

חברת בזק  דיווחה הלילה כי הגיעה להבנות עם ביקום  לגבי אופן המינויים של הדירקטורים הבלתי תלויים. בכך נסללה הדרך להשגת שקט תעשייתי זמני, ועל פי הדיווח של בזק, ביקום נתנה את הסכמתה. מה שאומר שהיא תוכל להשפיע על המינוי של הדירקטורים הבלתי תלויים מתוך הרשימה הסופית (4 מתוך 8 דירקטורים שייבחרו על ידי ועדת המינויים בדירקטוריון בזק). בכך לכאורה מושגת פשרה ששני הצדדים יכולים לחיות איתה.

כפי שנחשף ב"גלובס", ביקום שלחה בערב יום חמישי ליו"ר הזמני של דירקטוריון בזק, דוד גרנות, מכתב חריף, בנוגע למהלכים שהוא מבצע לבחירת דירקטורים חדשים לדירקטוריון בזק, שמשמעותם הפקעה למעשה של הרוב בדירקטוריון שמוקנה לה כבעלת שליטה בזמן שיש בידה היתר שליטה מהמדינה בבזק. הטענה העיקרית במכתב שאותו בזק לא מפרסמת, הנה כי חלק מהליך האיתור המתואר בדיווח שהוציאה החברה לגבי אופן בחירת הדירקטורים אינו עולה בקנה אחד עם הוראות חוק התקשורת לרבות צווים, תקנות, היתרים ורישיונות שהוצאו מכוחו, בעניין השליטה בבזק. הטענה המרכזית של ביקום היא שגרנות שלל ממנה היכולת להשפיע על מינוי הדירקטורים הבלתי תלויים ובכך איננה יכולה להגיע לרוב בדירקטוריון.

לאחר שנציגי בזק דנו עם נציגי ביקום בנושא האמור וקיבלו הבהרות הכוללות הצעה לתיקון המוסכם על ביקום לרכיב בהליך האיתור ביחס להצעת שני המועמדים לתפקיד דירקטור בלתי תלוי, קיים דירקטוריון בזק בסוף השבוע דיון בנושא והחליט להכניס תיקון לרכיב האמור בהליך האיתור לפי הצעת ביקום, וזאת בעיקר משיקול של "מזעור סיכונים לחברה לרבות אי וודאויות משפטיות".

החברה דיווחה כי בחירת שני מועמדי הדירקטוריון לתפקיד דירקטור בלתי תלוי תיערך כך: ועדת המינויים שמינה הדירקטוריון תגבש רשימת מועמדים ראשונית לתפקיד שני הדירקטורים הבלתי תלויים שתכלול לפחות 8 מועמדים העומדים בקריטריונים הנדרשים שתגבש ועדת המינויים. נציגי ביקום יהיו שותפים אך ורק לדיוני ועדת המינויים בצמצום רשימת המועמדים הראשונית. רשימת מועמדים סופית תהיה מוסכמת על ביקום ותכלול לפחות 4 מועמדים. מתוך רשימת המועמדים הסופית תמליץ ועדת המינויים לדירקטוריון על שני מועמדים לתפקיד הדירקטורים הבלתי תלויים לפי בחירתה. בכך חוזר המצב לקדמותו כמעט באופן מלא, כך שלביקום יש יכולת להשפיע על הדירקטורים הבלתי תלויים, אך מנגד החברה מגבשת רשימה של דירקטורים שיצטרכו לעמוד בתנאי סף שביקום לא קובעת.