"קרבות" הטוויטר של המערכת הפוליטית בצל החשש מבחירות

נפתלי בנט מאיים על נתניהו ■ רה"מ: "61 זה לא אופציה. לכן נמשיך היום במאמצים להגיע לפשרה"

נפתלי בנט / צלם: תמר מצפי
נפתלי בנט / צלם: תמר מצפי

בעוד כל הפוליטיקאים ממתינים להודעת ראש הממשלה בנוגע המשך העבודה על תקציב המדינה, קרבות התגובות, הציוצים וההודעות לתקשורת של הפוליטיקאים מתעצמות.

השר נפתלי בנט צייץ לפני כמה דקות ״אדוני ראש הממשלה נתניהו: כל עוד תפעל לטובת מדינת ישראל, אנחנו נמשיך להיות מאחוריך. אם תפיל ממשלת ימין ותוביל לבחירות מיותרות למטרות פרסונליות, תאבד אותנו״

הציוץ הנ״ל הועלה כתגובה להודעת הליכוד ורה"מ נתניו:

לפיה, ״בזמן שראש הממשלה נתניהו עסוק בפתרון המשבר וייצוב ממשלת הימין, בנט עסוק בקמפיין בחירות אישי. אם בנט היה באמת דואג לממשלת הימין, הוא היה מתחייב להישאר בממשלה עד סוף הקדנציה בנובמבר 2019. אלא שהדבר האחרון שמעניין את בנט זה לייצב את הממשלה הלאומית בראשות נתניהו. כפי שדבריו הבוקר חושפים, בנט חותר להפיל את רה״מ נתניהו ולדאוג לעצמו לסידור עבודה״.

אולם לא חלפה יותר מחצי מאז הודעת הליכוד (שהיא למעשה הודעת נתניהו) וראש הממשלה שיגר הודעה בניסוח שונה ולכאורה ממלכתי יותר. לפי ההודעה הזו, שנמסרה במהלך ישיבת שרי הליכוד נתניהו אמר שהוא ״פועל למען ממשלה יציבה שתפעל עד תום הקדנציה בנובמבר 2019. יש לנו הישגים גדולים ומשימות לא קטנות לפנינו. כדי שזה יקרה, כל הסיעות צריכות להגיע להסכמה ולהחליט שממשיכים ביחד. אנחנו עובדים כדי לנסות להשיג את זה, כי אזרחי ישראל רוצים ממשלה יציבה שתמלא את ימיה״.

נתניהו התריע כי ללא ליברמן הממשלה לא תחזיק מעמד: ״דבר אחד ברור, בממשלת 61 אי אפשר להחזיק. זה ברור לכולם. כבר הבוקר הבנו שאפילו חברים בליכוד מתנים הצבעות תמורת כל מיני דברים. 61 זה לא אופציה. לכן נמשיך היום במאמצים להגיע לפשרה".

יצויין שדווקא השרים שקד ובנט היו מעורבים מאוד במהלך הימים האחרונים בניסיון למנוע משבר פוליטי על רקע של חוק הגיוס. הבוקר התראיינו שניהם בכלי התקשורת במקביל וציינו שחוק הגיוס, בנוסח המוצע, אמור להתאים לדרישות שר הבטחון ליברמן ואם הצדדים היו מעוניינים, ניתן היה להעביר את החוק הזה לפחות בקריאה טרומית כבר השבוע כדי למנוע משבר.