המכירה החלה: סמסונג ישראל משיקה את גלקסי S9 ו-S9 Plus

המכשירים כוללים, בין היתר, מצלמה המדמה אישון של עין בהתאמת הצמצם לתנאי התאורה ■ והמחיר?

סמסונג S9 / צילום: אורי ברקוביץ
סמסונג S9 / צילום: אורי ברקוביץ

אחרי שהמכשיר כבר נחשף בברצלונה, ומחיריו פורסמו בשבוע שעבר, השיקה הבוקר (א') סמסונג אלקטרוניקס ישראל רשמית את סדרת הדגל שלה, דגמי סמסונג גלקסי S9 ו-S9 Plus, שמכירתם תחל היום (א'). 

בעת ההשקה אמר גיא היבש, דירקטור חטיבת המובייל של סמסונג ישראל, כי למעשה המכשיר נבנה סביב מצלמה, אחרי שבחברה הקוריאנית הבינו שזה מה שאנחנו בעצם מחפשים מהמכשיר שהפך להיות חלק בלתי נפרד מחיינו. המצלמה מדמה אישון של עין בהתאמת הצמצם לתנאי התאורה - תוצאות הצילום האיכותיות ניכרות בהחלט. 

פיצ'ר נחמד לגמרי הוא צילום הווידאו ב-Super Slow Motion (וידאו בהילוך איטי של עד 960 פריימים בשנייה) ויצירת אימוג'י אישי מונפש שיחליף את האימוג'ים ה"רגילים" וישדרג כל הודעת וואטסאפ.

הסמארטפונים, שמהם אנחנו צורכים הרבה יותר תוכן וידאו (ובהתאמה מדברים פחות), כוללים גם שני רמקולים סטריאופוניים של AKG המספקים עוצמה גבוהה ב-40% מזו של דגמי ה-s8.

עוד מצוידים הדגמים החדשים - שמגיעים בצבעים שחור, כסוף וסגול (שכנראה יהיה הלהיט התורן) - במסך האינפיני המעוגל שהשיקה סמסונג גם בדגמים הקודמים (ושלא תרצו לשבור חלילה ולשלם כמחצית ממחיר הטלפון לתיקון).

בנוסף מצויד המכשיר בביקסבי, העוזרת האישית של סמסונג, באמצעותה אפשר לבצע תרגום של שפות גם באמצעות סריקה של שלט או כיתוב; וכמו כן נשאר פיצ'ר הזיהוי באמצעות טביעת האצבע שהועבר אל מתחת לעדשת המצלמה.

המכשירים זמינים כאמור לרכישה וכוללים את דגמי ה-S9 עם זיכרון מובנה של 4GB RAM ונפח אחסון של 64GB במחיר של 3,200-3,300 שקל; דגם ה-128GB, שמחירו כ-3,450 שקל; ודגם ה-S9+, שכולל זיכרון מובנה של 6GB RAM ונפח אחסון של 128GB, ומחירו עומד על 3,700-3,900 שקל.

קמפיין השיווק של סמסונג יעלה הערב בטלוויזיה ויכלול את הפרסום הבינלאומי של סמסונג, שמבליט את יכולות הצילום המרשימות של הסדרה החדשה. עוד יכלול המערך השיווקי פעילות של מובילי דעת קהל מקומיים מתחומי האופנה, המוזיקה והספורט, שיקיימו פעילות תוכן לאורך כל השנה. בנוסף מקימה סמסונג ערוץ יוטיוב ייעודי שיפנה לקהל הצעיר.

סמסונג הוא מותג שמתנהג מעט שונה בנוף הישראלי. הוא כולל 4 יבואנים רשמיים, בראשם את סאני תקשורת, המשווקת את מוצרי המובייל של סמסונג ב-19 חנויות וברשתות דוגמת באג ומחסני חשמל. שלוש המפעילות, סלקום פרטנר ופלאפון, מייבאות את המוצרים עצמאית.

משה פרי, מנכ"ל סאני תקשורת ישראל, מחלק את ערוצי ההפצה ל-44% דרך המפעילות ו-56% בחנויות "שוק הפתוח", ומספר כי למותג סמסונג, בשונה ממותגים אחרים, יש כיום יבוא מקביל בשיעורים זניחים. "ב-2013 שיעור היבוא המקביל של מוצרי סמסונג עמדו על 85% והיבוא הרשמי כיסה רק 15% מהשוק. היום היבוא המקביל עומד על 7% בלבד. שינינו את חוקי המשחק דרך שורת המחיר. נתנו ליבואנים מחיר אטרקטיבי שפשוט לא השתלם להם לייבא מקביל".

לדבריו, המחירים בישראל לדגמים החדשים משקפים מחיר דומה לזה שבארה"ב. "בצרפת מוכרים את ה-S9 ב-200 שקל יותר, ובאילת בישראל מציעים את המחירים המשתלמים שאפשר למצוא. אנשים כמעט שלא קונים סמסונג בחו"ל, בעיקר אחרי הפחתת המסים שהצלחנו לגלגל את כולה לצרכן".

נזכיר כי מדובר על הפחתה של 15% במס הקנייה על טלפונים סלולריים שנכנסה לתוקף באפריל 2017.

יבואנים רבים נתקעו בשעתו עם מלאי של מוצרים שעליהם כבר שילמו מס קנייה. פרי מספר כי הצליחו לקבל מהיצרן זיכוי מלא. "זה משקף את הקשר הטוב ואת הכוח שיש לנו מולו, מה שבא לידי ביטוי במחירים לצרכן".

הרווחיות בתחום הסלולר היא נמוכה ונשחקת לאור התחרות. עם זאת, פרי אומר כי "בהשוואה לאפל הרווחיות שלנו היא כפולה - אולם עדיין היא שולית".

בשונה מאפל, סמסונג פועלת באופן שונה. המותג מציעה מגוון עצום של מכשירים בטווח מחירים רחב, ולפיכך סמסונג היא שחקן חזק בשוק המוסדי (דוגמת צה"ל או חברת חשמל), שהודות לו הצליחה להגדיל את נתח השוק שלה מ-37% ל-54% בשנת 2017.

השקת דגם ה-S9, בדומה לכל אירוע השקה של דגמים חדשים, מתורגם מיידית להורדת מחירים בדגם שהיווה את דגם הדגל עד כה, ה-S-8. המשמעות, לפי פרי, היא הוזלת מחירים של מאות שקלים בדגם הזה בכדי לייצר פער של 500-700 שקל בין דגמי ה-8 ל-9. "למעשה, זה הזמן לקנות את ה-s8", אומר פרי.

סדרה חדשה שמשיקה סמסונג בקרוב היא ה-J, שתהיה מותאמת לרמת מחיר של עד 1,000 שקל לצרכן ותנסה להתחרות במותגים הסיניים שכבשו את הקטגוריה, כפי שפרסמנו ב"גלובס" בשבוע שעבר.