הסטארט-אפ Actiview גייס 6.5 מיליון דולר בתום סבב ראשון

החברה, שפיתחה טכנולוגיית מציאות מדומה לצורכי כוח-אדם ארגוניים, גדלה ל-50 עובדים בישראל ובאנגליה ■ המיזם נועד לקצר את תהליך הגיוס ולאמן את המחשב לקבל את המועמד המתאים ביותר למשרה

צוות אקטיביו / צילום: איל מרילוס
צוות אקטיביו / צילום: איל מרילוס

הסטארט-אפ הישראלי Actiview, אשר מפתח טכנולוגיית VR להערכת מועמדים לעבודה, גייס סבב ראשון בגובה 6.5 מיליון דולר מקבוצת טדי שגיא. לפני ההשקעה הנוכחית, החברה התבססה על הון עצמי והעסיקה 30 עובדים בישראל. בחודשים האחרונים, בעקבות מעורבותה של קבוצת טדי שגיא, Actiview גדלה ל-50 עובדים בישראל ובאנגליה ומתכוונת להמשיך לגדול.

"אני, בתור היזם המרכזי, הגעתי מהבית עם כמה חברות אחרות שהצליחו בתחומים שונים לגמרי ומשם הגיע חלק מההון העצמי", סיפר מנכ"ל החברה מתנאל ליבי בשיחה עם "גלובס". בנוסף, החברה כבר פעלה עם לקוחות בעולם על פרויקטים שונים מאז הקמתה, לפני פיתוח המוצר הנוכחי שלה - Assense. לדברי ליבי, למערכת יש כבר כ-10 לקוחות גדולים בארץ ובאירופה.

המערכת מבוססת על טכנולוגיות למידת מכונה לצורך זיהוי תכונות התנהגותיות של מועמדים על בסיס האופן בו הם נעים במרחב. המערכת עושה שימוש בטכנולוגית מציאות מועשרת (mixed reality) לצורך יצירת משחקונים וסימולציות של מצבים אמיתיים בעבודה, ואוספת מידע מרחבי (spatial data) שעל בסיסו היא מעריכה את הפרופיל ההתנהגותי והקוגניטיבי של המועמד.

"יש שני סוגים של סימולציות. סוג אחד זה סיטואציות, והסוג השני הוא משחקים", אמר מתנאל. "אנחנו אוספים מידע מרחבי כדי להפיק תובנות עמוקות על אופי ומתודלוגיות עבודה. מול המידע הזה אנחנו בודקים התאמה לעבודה ולצוות מסוים בחברה מסוימת. בראיון עבודה מגיעים לכמה שעות ועושים כמה מבחנים - זה כל המידע שיש לנו על מועמד שהופך לחלק מאיתנו. מה שמפריד בין עובד טוב לעובד לא טוב הן לא התכונות ה'קשות' שהמבחנים היום יודעים לזהות. לפעמים אלה דווקא תכונות יותר חמקמקות שמפרידות בין עובד שיתאים או לא יתאים לצוות מסוים.

"אנחנו מייצרים חוויה בתוך משקפי מציאות מדומה, ואל מול ההתמודדות של המועמד מול החוויה הזאת אנחנו לוקחים את כל המידע ההתנהגותי שלו, כל תנועת גוף, ועושים למידע הזה עיבוד שדומה לעיבוד שבני אדם עושים: לקבל רושם על האופי של אדם מתך המפגש אתו. אנחנו יודעים ללמד ולאמן את המחשב לעשות את זה", אמר ליבי.

לפני ביצוע הערכתו של המועמד המערכת לומדת את הארגון כדי להגדיר את התכונות והכישורים של העובדים המתאימים ביותר. התהליך הזה נועד, לדברי ליבי, לקצר את תהליך הגיוס וגם להפוך אותו ליותר מדויק על ידי מניעת הטיות שעשויות להשפיע על קבלת החלטה אובייקטיבית בגיוס עובדים.

החברה נוסדה בשנת 2016 על ידי חמישה מייסדים, כולם בוגרי יחידה צבאית טכנולוגית שמתחמה בהפקת תוצרים ויזיאולים ממידע שנלקח מכלל המאגרים הקיימים במערכי האיסוף הצבאיים. רבים מעובדי החברה מגיעים גם הם מיחידה זאת. בנוסף, Actiview משתפת פעולה עם האקדמיה ומעסיקה מומחים בתחומי מדעי המוח וההתנהגות כמו פרופ' תלמה הנדלר מאוניברסיטת ת"א ופרופ' מני קוסלובסקי מאוניברסיטת בר אילן. כמו כן , החברה עובדת בשיתוף פעולה עם מוסדות אקדמיים, דוגמת המעבדה לחקר המוח של אוניברסיטת ת"א , לצורך תהליכי המחקר והפיתוח של המוצר.

Actiview
שנת הקמה : 2016
מייסדים : מתנאל ליבי (CEO), גיל אשר (CTO), טל קולווין (COO), איתן חייק (מהנדס ראשי) , רועי רביץ (ראש צוות שיווק).
מס ' עובדים : 50, מתוכם 45 בישראל
תחום עיסוק : HR Tech
משקיעים : סבב ראשון מקבוצת טדי שגיא ולפני כן החברה התבססה על הון עצמי

מתנאל ליבי / צילום: איל מרילוס
 מתנאל ליבי / צילום: איל מרילוס