לאומי פרטנרס, הפניקס וארקין ירכשו 20% מביטוח ישיר

איי.די.איי ביטוח תחלק לבעלי המניות דיבידנד של 120 מיליון שקל, שממנו תיהנה בעיקר בעלת השליטה, ביטוח ישיר של משפחת שנידמן

מוקי שניידמן / צילום: תמר מצפי
מוקי שניידמן / צילום: תמר מצפי

חברת איי.די.איי ביטוח סיימה את שנת 2017 עם רווח של כ-200 מיליון שקל - כפול מהרווח ב-2016. בעקבות התוצאות הכספיות הטובות תחלק החברה דיבידנד בסך כ-120 מיליון שקל, שממנו תיהנה בעיקר בעלת השליטה - חברת ביטוח ישיר של משפחת שנידמן. איי.די.איי נהנתה אשתקד מפרמיות בהיקף של כ-2.4 מיליארד שקל - עלייה של 14% לעומת שנת 2016. הונה העצמי עמד בסוף השנה על 544 מיליון שקל, כך שהתשואה על ההון הגיעה לכ-36.7%.

באיי.די.איי מחזיקה משפחת שנידמן באמצעות חברת ביטוח ישיר, המחזיקה ב-48.5% מהון החברה, לצד שליטה בחברת האשראי החוץ-בנקאי מימון ישיר ובחברת הנדל"ן המניב אדגר. בקודקוד הפירמידה בת שלוש השכבות נמצאת חברת ההחזקות צור שמיר, המחזיקה ב-76.6% מההון של ביטוח ישיר.

בני משפחת שנידמן נמצאים בימים אלה בעיצומו של מהלך לקיפול הפירמידה, כך שתכלול שתי שכבות, באמצעות הפיכתה של ביטוח ישיר לחברה פרטית (כדי לעמוד בדרישות חוק הריכוזיות עד לסוף שנת 2019). כחלק מהמהלך דיווחה ביטוח ישיר בסוף השבוע שעבר על עדכון עסקה למכירת 20% ממניות החברה, באמצעות הקצאת מניות לשלושה גופי השקעות.

על פי תנאי העסקה, אמורה צור שמיר להשלים עד 30 באפריל את מהלך קיפול השכבה. המשמעות היא שחברת ההחזקות מחויבת עד אז לרכוש את החזקות הציבור בביטוח ישיר (23% מההון), ששווי השוק הנוכחי שלהן 500 מיליון שקל. לאחר מכן תתבצע העסקה, כשלאומי פרטנרס, הפניקס ואיש העסקים מורי ארקין ירכשו 20% ממניות ביטוח ישיר בדרך של הקצאה, תמורת סכום של 390 מיליון שקל, המשקף לחברה שווי של 1.56 מיליארד שקל "לפני הכסף" (דיסקאונט של 28% על מחיר השוק הנוכחי).

במסגרת המהלך, תרכוש לאומי פרטנרס 9% מהון ביטוח ישיר, ואילו הפניקס וארקין ירכשו עוד 11% מהמניות. מניית ביטוח ישיר עלתה ב-25% בשנה האחרונה ושווי החברה בבורסה מגיע לכ-2.2 מיליארד שקל.