למדתי תקשורת חזותית ומחשבים, בשני התחומים יש יצירתיות

דניאל ברקוביץ (31) מנהל מוצר ב-Lightricks טווח שכר: 32-38 אלף שקל

דניאל ברקוביץ / צילום: אופיר אייב
דניאל ברקוביץ / צילום: אופיר אייב

איפה אני תופסת אותך?

"בבית, נחתתי בארבע לפנות בוקר מאוסלו. נסענו לנסיעת עבודה, כלומר להופעה של The Chainsmokers, שיש לנו איתם שיתוף פעולה. הם משלבים בהופעות פרסומות למוצרים שלנו, ורצינו לראות איך הקהל מגיב. לייטריקס מפתחת אפליקציות עיבוד תמונה, ואני מנהל מוצר בשם Facetune, אפליקציה שמאפשרת למשל לשפר סלפי".

אלה נסיעות העבודה שלך? נשמע שווה.

"נכון. היה קר וכיף".

כמה זמן אתה בחברה ומה עשית קודם?

"הגעתי ללייטריקס לפני ארבע שנים. התחלתי לעבוד בשנה הרביעית ללימודים בבצלאל, הייתי במחזור הראשון של תכנית שמשלבת תקשורת חזותית ולימודי מדעי המחשב באוניברסיטה העברית".

לימודי האמנות היו קשורים למדעי המחשב?

"בבצלאל התרחקתי מהצד הטכנולוגי, לעבודת הגמר עיצבתי פונט. אבל כשהגעתי ללייטריקס בשנה האחרונה ללימודים, זה החזיר אותי לשם. אני חושב שבשני התחומים יש יצירתיות, רק שהיא מפעילה חלקים אחרים במוח".

למה אתה יותר מתחבר?

"בצלאל אולי היה יותר לנפש. יש אנשים שנפשם יוצאת לכתיבת קוד, אבל בעיני בתקופה שלנו מדעי המחשב זה הקרוא וכתוב. שפה ששווה גם אם אתה לא הולך להיות מתכנת. עבורי העבודה משלבת פאשן, רגש. מעניין שבאף אחד מהתחומים לא עסקתי כילד, במדעי המחשב לא נגעתי אפילו בתיכון. אם כי תמיד ציירתי ואהבתי אמנות".

אתם יושבים בירושלים. אתה גר שם?

"גדלתי בגבעתיים, הגעתי לירושלים בגלל הלימודים ונשארתי בגלל העבודה. יש אצלנו אנשים שגרים בתל אביב, ומגיעים למשרדים שלוש פעמים בשבוע ויומיים עובדים מהבית. אני העדפתי להיות פחות על הכביש. אנחנו יושבים ממש בתוך האוניברסיטה, התחלנו עם ביתן אחד ובקרוב נאכלס את המבנה החמישי. כשהגעתי היינו 16 עובדים, היום 110".

איך התקדמת במהלך השנים בחברה?

"זה אחד הדברים הנחמדים. הגעתי למשרת סטודנט-מעצב, ללא ניסיון. ברגע שסיימתי את הלימודים ועברתי למשרה מלאה, הציעו לי להוביל פרויקט מאוד גדול. הרעיון אצלנו הוא להביא אנשים עם פוטנציאל ולממש להם אותו, לתת להם לקפוץ למים. נכון לעכשיו נראה שזה עובד".

איפה תהיה בעוד חמש שנים?

"כרגע אני רואה את עצמי מתפתח פה, ובמקביל עושה מה שאהבתי בבצלאל. מקווה להיות 'פול פאואר' על שניהם.