סטארבורד דורשת "שינוי מהותי"; מלאנוקס - שינוי בדירקטוריון

הצעת מלאנוקס: במקרה שהחברה ובעלי המניות יציעו יותר מדי דירקטורים - המועמדים שייבחרו יהיו אלה שיקבלו את מספר הקולות הגבוה ביותר

פיטר פלד / צילום: אתר הקרן
פיטר פלד / צילום: אתר הקרן

נמשך המאבק של קרן ההשקעות סטארבורד בהנהלת מלאנוקס  ובדירקטוריון. בסוף השבוע, במקביל להודעת מלאנוקס על קיום אסיפת בעלי מניות מיוחדת, נשלח מכתב נוסף מטעם הקרן לכלל בעלי המניות של החברה.

סטארבורד מחזיקה ב-10.6% מהון המניות של מלאנוקס, ומובילה מהלך לשינוי הרכב הדירקטוריון.

מלאנוקס, בניהולו של איל וולדמן, מפתחת ומשווקת ציוד תקשורת להעברת נתונים מהירה. פיטר פלד, מנהל בקרן, כתב במכתב כי "המטרה שלנו היא לייצר ערך משמעותי לטובת כלל בעלי המניות של מלאנוקס אחרי שנים של ביצועי-חסר מהותיים".

לדבריו, סטארבורד ממשיכה להאמין שנדרש שינוי מהותי במלאנוקס. "במשך שנים, מלאנוקס הציגה ביצועי-חסר, פספסה תחזיות והפחיתה את הציפיות, התעלמה מחששות מסוימים של בעלי המניות והראתה שיטות ממשל תאגידי ירודות, כולל דירקטוריון בעל כהונה ארוכת-טווח ומכירות של בעלי עניין בהיקף נרחב", נכתב במכתב של סטארבורד.

פלד מוסיף, כי מאז שנודע על השקעת סטארבורד בחברה (בנובמבר האחרון), מלאנוקס מבטיחה לפייס את בעלי המניות, "אך אנו מאמינים שהפעולות האלה מאוחרות מדי, וגם אם יבוצעו, עדיין לא יתקרבו לרמות המקובלות לדעתנו.

"ברור לנו, ואנו מקווים שברור גם לכל בעלי המניות, שלולא הלחץ על ההנהלה והדירקטוריון מאז שפרסמנו את הדיווח בנובמבר, סביר להניח שהחברה לא הייתה נוקטת אף פעולה. אם הלחץ יוסר כעת, החברה תחזור לשיטות העבודה הישנות שלה, של ממשל רופף. לא נוכל לאפשר זאת".

בסטארבורד מזכירים שבשנים קודמות, אסיפת בעלי המניות של מלאנוקס נערכה באפריל-מאי, אך עד כה מלאנוקס לא נקבה בתאריך לאסיפה השנתית של 2018, עובדה שלהערכתם "עשויה להיות אינדיקציה לכך שמלאנוקס מבקשת לדחות את האסיפה. אם זה נכון, זו עוד דוגמה לממשל החלש ולהתבצרות של הדירקטורים הנוכחיים".

"ממשל בסטנדרט הגבוה ביותר"

מלאנוקס עדכנה בשבוע שעבר שתכנס אסיפה מיוחדת בחודש מאי, והאסיפה השנתית תתקיים ב-25 ביולי, לאחר קבלת תוצאות האסיפה המיוחדת. באסיפה המיוחדת מציעה החברה לבעלי המניות "נושאים ליישום כללי הממשל התאגידי בסטנדרט הגבוה ביותר", כהגדרתה. החברה מציעה ליישם הצבעה של "מרב קולות" במקרה של בחירה במחלוקת, כלומר, אם מספר המועמדים לדירקטוריון המוצעים על-ידי החברה, יחד עם מועמדים המוצעים על-ידי בעלי מניות שלה, עולה על מספר הדירקטורים שניתן לבחור לדירקטוריון - המועמדים שיקבלו את מספר הקולות הגבוה ביותר ייבחרו לדירקטוריון בפועל.

במצב הנוכחי, לפני שינוי להצבעה של "רוב קולות", עלול להיווצר מצב שבו - בשל קולות נמנעים או מתנגדים - לא ייבחרו מספיק דירקטורים לדירקטוריון, ובהתאם לתקנון, המקומות הפנויים ימונו על-ידי הדירקטורים הנבחרים.

מלאנוקס מציעה גם שימוש בכרטיסי הצבעה אוניברסליים, כלומר שכל בעל מניות יקבל כרטיס הצבעה ובו כלל המועמדים לדירקטוריון, ויוכל לבחור כל שילוב מתוכם, בניגוד למצב שבו יתקבלו שני כרטיסי הצבעה - של מועמדי החברה ומועמדי בעלי המניות.

"מלאנוקס מחויבת לנהלי ממשל תאגידי בסטנדרט הגבוה ביותר, ולבעלי המניות מגיע לבחור את המועמדים לדירקטוריון, אשר לדעתם יובילו בצורה הטובה ביותר את האסטרטגיה של מלאנוקס ויביאו להצלחתה בטווח הארוך", אמר ארווין פדרמן, יו"ר הדירקטוריון של מלאנוקס.

מניית מלאנוקס נסחרת במחיר שיא של יותר מחמש שנים, המשקף לחברה שווי של 3.7 מיליארד דולר.