מלאנוקס לסטארבורד: צמיחה דורשת חזון, מומחיות וסבלנות

יו"ר ומנכ"ל מלאנוקס התייחסו במכתבם לדרישת הקרן האקטיביסטית לקיצוץ בעלויות: "הדבר יכול להוביל לרווחיות בטווח הקצר, אך עלול גם להחניק את החדשנות והצמיחה"

מנכ"ל ומייסד מלאנוקס, אייל וולדמן / צלם: תמר מצפי
מנכ"ל ומייסד מלאנוקס, אייל וולדמן / צלם: תמר מצפי

דירקטוריון חברת הטכנולוגיה מלאנוקס מגיב למכתבה של קרן סטארבורד לבעלי המניות מהשבוע שעבר, ומפרסם היום מכתב משלו לבעלי המניות. סטארבורד, שמחזיקה ב-10.6% ממניות מלאנוקס, הציתה "מאבק פרוקסי" בחברה כשדרשה למנות דירקטורים מטעמה במקום הדירקטורים המכהנים. מלאנוקס הודיעה בשבוע שעבר על קיום אסיפה מיוחדת בה יצביעו בעלי המניות על שינוי במנגנון בחירת הדירקטורים.

מלאנוקס  מפתחת ומשווקת ציוד תקשורת להעברת נתונים מהירה בטכנולוגיות Ethernet ו-InfiniBand. על המכתב מהיום חתומים יו"ר מלאנוקס ארווין פדרמן; ומנכ"ל ומייסד החברה, המכהן גם הוא בדירקטוריון, איל וולדמן. השניים מדגישים כי קיום האסיפה המיוחדת חיוני להגנה על עיקרון הבחירה של בעלי המניות וכי הנושאים על סדר יומה של האסיפה משקפים את מחויבות הדירקטוריון לממשל תאגידי בסטנדרט הגבוה ביותר.

להערכתם, "קיום אסיפה כללית מתוך חיפזון, עם מדיניות ההצבעה הקיימת שלנו, מעמיד את החברה, בעלי המניות והתקדמות החברה בסיכון". נזכיר שהאסיפה השנתית נדחתה ליולי והאסיפה המיוחדת תתקיים במאי, במועד בו בדרך כלל מלאנוקס עורכת אסיפה שנתית. עובדה זו עלתה במכתב של סטארבורד, בו נטען כי זו דוגמה "להתבצרות של הדירקטורים".

"אנו סבורים כי על הרכב דירקטוריון מלאנוקס לשקף את הכוונות האמיתיות של בעלי המניות שלנו ושקלנו בזהירות גורמים שונים רבים, לרבות כלל הדרישות החוקיות הרלוונטיות על פי הדין במדינות ישראל וארה"ב", כותבים הדירקטורים. "בינואר, ללא אזהרה, ועל אף מה שנראה לנו כדיונים בונים, סטארבורד העמידה לבחירה מערך שלם של דירקטורים לדירקטוריון מלאנוקס בכוונה להחליף את כל הדירקטורים המכהנים וליטול שליטה בחברה". לדבריהם, בעקבות זאת ובהתייעצות עם יועצים פיננסיים ומשפטיים בלתי תלויים, דירקטוריון מלאנוקס ערך מיד סקירה כוללת לאופן בו כדאי לפעול לשמירה על האינטרסים של בעלי המניות - והמסקנה הייתה שיש לעדכן את מנגנוני ההצבעה.

בהמשך כותבים הדירקטורים כי "מלאנוקס מיישמת גישה זהירה ושקולה להשקעות ולתוכניות שלה, ובעוד שהשקעות העבר שלנו ממשיכות להניב תוצאות מרשימות, אנו ממוצבים באופן המאפשר לנו להמשיך ולהרוויח מאסטרטגיית הצמיחה שלנו לטווח הארוך". לדבריהם, שוק האת'רנט יגיע ל-10.6 מיליארד דולר ב-2021 ומהווה הזדמנות צמיחה אטרקטיבית עבור מלאנוקס.

הם מוסיפים שאסטרטגיית ההשקעה הממוקדת אפשרה לחברה להקדים את המתחרים ולהפוך למובילים בשוק. הם מזכירים שלוש השקעות אסטרטגיות שבוצעו להשלמת היצע המוצרים ב-2017 - שיפור היתרון התחרותי של אינפיניבנד בשוקי בינה מלאכותית ומחשוב-על; פיתוח מוצר המבוסס על הטכנולוגיה שנרכשה מאיזיצ'יפ; והגדלת הפריסה של מערכות Spectrum. לדבריהם, "התוצאות הכספיות של החברה לשנת 2017 משקפות את היישום המוצלח של האסטרטגיה הרב-שנתית שלנו לביזור הכנסות", והם מזכירים שלאחרונה מלאנוקס העלתה את התחזיות לרבעון הראשון של 2018, בו צפויה צמיחה של 30% בהכנסות ושל 11% ברווח התפעולי. "ביצועי החברה הם תוצאה ישירה של ההשקעות", נכתב שם.

הדירקטורים כותבים גם שמלאנוקס מבצעת שיפורים ברווחיות התפעולית ויוזמת צמצום בהוצאות. כזכור, טענה מרכזית של סטארבורד נוגעת לרווחיות התפעולית הנמוכה לדבריה של החברה ביחס למתחרות. "מלאנוקס מיישמת את אסטרטגיית הצמיחה שלנו, ואנחנו מספקים תוצאות חיוביות", מוסיפים הדירקטורים.

הם מזהירים כי "קיצוץ עלויות יכול להוביל לרווחיות בטווח הקצר, אך הוא עלול גם להחניק את החדשנות והצמיחה ולהביא ליתרון מוגבל לאורך זמן, בייחוד כשהוא מיושם לצורך עמידה ביעדי מרווח תפעולי מסוימים וללא חזון ליצירת ערך בר קיימא. צמיחה דורשת חזון, זמן, השקעה, מומחיות וסבלנות - אך הגמול הוא הרבה יותר גדול ובר קיימא מאשר הנדסה פיננסית".