נעילה מעורבת בוול סטריט; מניות הטכנולוגיה בלטו לחיוב

מניות הטק ריכזו עניין ■ טראמפ צפוי לערוך סיור במפעלי חברת בואינג, על רקע סערת המכסים שהטיל על פלדה ואלומיניום

וול סטריט / צילום: שאטרסטוק
וול סטריט / צילום: שאטרסטוק

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') במגמה מעורבת, לאחר עליות השערים המשמעותיות בהן ננעלו בורסות ניו-יורק בסוף השבוע, אשר מחקו את הירידות של פברואר. המסחר בבורסות אירופה ננעל במגמה מעורבת לאחר נעילה חיובית מובהקת בבורסות אסיה.

  

בשבוע שעבר פרסם הנשיא טראמפ את החלטתו בנוגע למיסוי הייבוא על פלדה ואלומיניום, לפיה המכסים על פלדה מיובאת לארה"ב יעמדו על 25% ועל אלומיניום מיובא יעמוד על 10%. עם זאת, קנדה ומקסיקו יוחרגו מהצו החדש. שר האוצר האמריקאי, סטיבן מנושין אמר היום לתקשורת האמריקאית: "הנשיא יכול להחליט על החרגות נוספות ולדעתי ייתכן ומדינות אחרות יוחרגו מהצו בזמן הקרוב".

ברקע הדברים עומדת פגישתם הצפויה של טראמפ ונשיא קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, בחודש מאי, אשר עשויה להשפיע באופן דרמטי על פני הכלכלה העולמית, ככל שיחתם הסכם בין השניים.

בואינג  המשיכה לעורר עניין, זאת לאחר שהבית הלבן שחרר הודעה רשמית לפיה הנשיא, טראמפ, צפוי לערוך סיור במפעלי החברה. בואינג הודיעה כי לאור רפורמת המס, בכוונתה לקלוט עוד עובדים למפעליה. בשבוע שעבר הודיעה החברה כי יש בידיה מספיק כסף לביצוע מיזוגים ורכישות. המניה הגיבה בעליות לנוכח סממנים פיננסיים איתנים.

גם יצרנית הסרטים וולט דיסני  ריכזה עניין לאור הודעתה בנוגע להכנסות הסרט החדש, הפנתר השחור. לפי הודעת החברה במהלך הסופ"ש האחרון הסתכמו ההכנסות מהסרט ביותר ממיליארד דולר. 

מניות הטק הוסיפו לעמוד במוקד גם היום, לאחר שביום ו' הובילו ענקיות הטכנולוגיה פייסבוק , אמזון  נטפליקס  וגוגל  את המדדים מעלה.

גולדמן זקס  הודיע היום כי הארווי שוורץ, שכיהן כאחד מהנשיאים וסמנכ"לי התפעול בבנק ההשקעות, יפרוש מתפקידו. המהלך סלל את דייויד סולומון, מקבילו ושותפו לתפקיד, להחלפת לויד בלנקפיין, שיעזוב את תפקיד מנכ"ל הבנק במהלך 2018.