בבנקים לא חוששים מפירוק יורוקום; יילחמו על פיקדון סיידוף

נתי סיידוף מבקש למשוך חזרה 50 מיליון שקל שהפקיד בנאמנות ■ גישושים ראשונים עם דסק"ש להחזרתם לשולחן המו"מ

יום לאחר שקבוצת סיידוף הודיעה כי היא נסוגה מרכישת יורוקום, בבנקים נערכים לפתרון חלופי. במערכת הבנקאית לא נרתעים מתרחיש של פירוק יורוקום. "אם לא יהיה רוכש אחר, אז נלך לפירוק, זה לא פתרון גרוע", אומר בכיר במערכת הבנקאית.

כמו כן, לפי הערכות הבנקים צפויים להילחם על הפיקדון שסיידוף הפקיד בסך 50 מיליון שקל בנאמנות (דמי רצינות), ושברצונו למשוך אותו כעת. "לבנקים נגרם נזק מההתנהלות של סיידוף, והפיקדון יהיה נושא מרכזי בדרישות שלנו", אומרים בבנקים.

בנוסף ישנם גישושים בחלק מהבנקים גם עם נציגים מטעם דסק"ש. בדסק"ש סרבו להתייחס לנושא. נזכיר כי כאשר דסק"ש החליטה לסגת מהרכישה לפני חודש, היא הותירה לעצמה פתח לשוב ולהתמודד. "החברה תמשיך ותעקוב אחר ההתפתחויות בקשר עם התהליך לגיבושו של הסדר נושים בקבוצת יורוקום, ויכול שתשקול אפשרות להגשתה של הצעה עדכנית להסדר נושים כאמור, בהתאם לנסיבות", נמסר מטעם דסק"ש לפני חודש. 

בינתיים, היום (ב') הגישו לבית המשפט הנושים הלא מובטחים של יורוקום נדל"ן (צמח המרמן וחברת רובינשטיין) את התנגדותם להסדר הנושים. טענתם היא שהחוב לקונסורציום ביורוקום נדל"ן הוא למעשה חוב של יורוקום תקשורת, שיורוקום נדל"ן ערבה לו, ולא הפוך כפי שהוצג עד היום. 

לטענתם, מדובר בפרט משמעותי מכיוון שהנכס העיקרי של יורוקום נדל"ן הוא פרויקט מידטאון והנכס העיקרי של יורוקום תקשורת היא חברת חלל. לכן, במצב הזה הם מבקשים למכור את מניות חלל קודם ולא את פרויקט מידטאון (המשועבדים לקונסורציום), וזו על מנת שליתר הנושים ביורוקום נדל"ן יישאר נכסים להיפרע מהם. 

את צמח המרמן מייצגים עו"ד גיל סברוב ממשרד שניצר, גוטליב סאמט; ואת חברת רובינשטיין, מייצגים עורכי הדין אסף אנגלרד, זוהר אילן וענת ליבין ממשרד המבורגר עברון.