גיוס של 30 מיליון דולר לסטארט-אפ הביומטריה BioCatch

החברה שהקימו היזמים הישראלים אבי תורג'מן, בני רוזנבאום ז"ל ואורי ריבנר, הודיעה על גיוס 30 מיליון דולר בסבב B ■ המנכ"ל: "BioCatch עוזרת לענות על השאלה הפשוטה - מי אתה בעצם?"

חברת הביומטריה ההתנהגותית BioCatch, שהקימו ב-2011 היזמים הישראלים אבי תורג'מן, בני רוזנבאום ז"ל ואורי ריבנר, הודיעה על גיוס 30 מיליון דולר בסבב B, המביא את כלל גיוסי החברה לכ-42 מיליון דולר. את הסבב הובילה קרן Maverick, ואיתה השתתפו אמריקן אקספרס - לקוחה של חברת הסטארט-אפ - OurCrowd, קרן JANVEST וקרנות נוספות. לחברה 55 עובדים, 20 מהם במטה ומרכז הפיתוח בתל-אביב.

"BioCatch עוזרת לענות על השאלה הפשוטה - מי אתה בעצם?" מסביר מנכ"ל החברה הווארד אדלסטין.

"האקרים מנצלים הרשאות לגיטימיות של משתמשים ומקשים על האבחנה בינם לבין משתמשים מורשים, ובמקביל מסוגלים לפתוח חשבונות חדשים תוך עקיפת כל מנגונני אימות הזהות הידועים".

על פי החברה, קיים גידול מהיר בהונאות זהות ופשיעת סייבר, המתאפשרות בגלל היותה של הזהות הדיגיטלית של רובנו פרוצה. ה-FBI מעריך את הנזקים מפעולות אלה בארה"ב ב-40 מיליארד דולר בשנה, ולכן החברה שמה לה למטרה "לשקם את הביטחון בזהות הדיגיטלית בכל תחומי הכלכלה הדיגיטלית". חלק ניכר מלקוחותיה של BioCatch מגיע מענפי הבנקאות, הביטוח וחברות תשלומים.

הטכנולוגיה של BioCatch ממוקדת בהתנהגות המשתמשים והנוכלים המנסים לגנוב זהויות, בשונה מפתרונות העוסקים בהוספת שכבות אבטחה בנקודות הקצה. החברה אוספת ומנתחת באופן יזום יותר מ-2,000 פרמטרים, ומפיקה מהם פרופילים של התנהגות משתמשים, ומודלים לסוגים שונים של התנהגות מורשית וזדונית, פעילות רובוטית, הנדסה חברתית (פישינג) ואיומי סייבר אחרים, כדי לבלום הונאות כמו פתיחת חשבונות מזויפים בזמן אמת.

מדי חודש עוקבת החברה אחר יותר מ-5 מיליארד עסקאות דיגיטליות ומספקת התראות בזמן אמת לכל אנומליה התנהגותית שמזוהה ברשת. בחברה אומרים כי הניתוחים שלה שונים מאלה שמפיקות טכנולוגיות אחרות של ביומטריה התנהגותית, בין השאר בזכות 27 פטנטים שרשמה ומספר דומה של פטנטים בתהליך. עוד אומרים בחברה כי המתודולוגיה שלה מסייעת לצמצם את העלויות התפעוליות המכבידות הכרוכות בניהול תרמיות.

"הפלטפורמה האנליטית-התנהגותית של BioCatch מסייעת לחברות לזהות ולבלום הונאות מבלי להתפשר על חוויית השימוש של הלקוחות הלגיטימיים", אמר הרשול סנגהי, שותף מנהל ב-Amex Ventures, קבוצת ההשקעות האסטרטגיות של אמריקן אקספרס. "הביקוש לטכנולוגיה המספקת את האיזון הזה רק גדל ככל שהמעורבות הדיגיטלית של הלקוחות גדלה, ואיומי הסייבר נעשים מתוחכמים יותר. אנו שמחים לתמוך ב-BioCatch הפועלת להרחיב את יכולותיה ולעזור לארגונים, לרבות אמריקן אקספרס, לתת מענה לצורך הדוחק הזה".

לדברי ג'ולי קונרוי, מנהלת המחקר לתחום בנקאות קמעונאית ותשלומים בקבוצת Aite, "ארגונים נפגעים מכל הכיוונים: איומי סייבר שמשתנים חדשות לבקרים, רגולציה חדשה ודרישות של בנקאות פתוחה, מגמות גלובליות של תשלומים מהירים יותר בזמן אמת ודרישות הלקוחות לפונקציונליות נוספת בערוץ הדיגיטלי. בין אם מדובר בבנקאות, ביטוח, מטבעות דיגיטליים, תשלומי P2P, שירותי בריאות, ממשל או תחומים אחרים, ארגונים גדולים וקטנים מתמודדים כולם עם אותם אתגרי זהות. BioCatch הוכיחה שהטכנולוגיה שלה מסוגלת לשנות את הפרדיגמה, משום שהיא פועלת ברקע ובאופן פסיבי, ומבטלת את הפשרה בין אבטחה לחוויית שימוש".