סטארבורד למלאנוקס: דחיית האסיפה - "ממשל תאגידי נוראי"

הקרן האקטיביסטית הגיבה למכתב ששלח דירקטוריון מלאנוקס לבעלי המניות, עם דחיית האסיפה השנתית: "זה ממשל תאגידי נוראי ובעלי המניות לא צריכים ללכת שולל בנושא"

מלאנוקס / צילום: רויטרס
מלאנוקס / צילום: רויטרס

קרן סטארבורד לא מחכה זמן רב, ולאחר שדירקטוריון מלאנוקס שלח מוקדם יותר היום מכתב לבעלי המניות, הקרן הגיבה במכתב משל עצמה לבעלי המניות. כזכור, הקרן שמחזיקה 10.6% ממניות החברה מבקשת להחליף את חברי הדירקטוריון בשל טענותיה בנוגע לרווחיות התפעולית הנמוכה של החברה ביחס למתחרות. מלאנוקס, בניהולו של איל וולדמן, מפתחת ומשווקת ציוד תקשורת להעברת נתונים מהירה בטכנולוגיות Ethernet ו- InfiniBand.

במכתב של הקרן נכתב כי מלאנוקס דוחה שלא בצדק את האסיפה השנתית של בעלי המניות, בשלושה חודשים. הקרן תתמוך בהצעות מלאנוקס, הנוגעות לשינוי באופן בחירת הדירקטורים, אך לדעת אנשי הקרן אין צורך לדחות את האסיפה השנתית ולקיים אסיפה מיוחדת לאישור ההצעות הללו, כפי שמלאנוקס מבקשת. "הסיבה היחידה לדחיית האסיפה השנתית היא להאריך את כהונת הדירקטוריון וההנהלה הנוכחית", כותבים אנשי סטארבורד, ומספקים בכך אולי רמז לתכנוני הקרן להוביל בעתיד גם לשינוי בהנהלת החברה (עד כה, דרישות הקרן התמצו בהחלפת דירקטורים).

לדברי הקרן, קיום האסיפה השנתית ב-25 ביולי כפי שמתוכננת מלאנוקס הוא קיומה במועד האחרון שמאפשר לה חוק החברות הישראלי. "זה ממשל תאגידי נוראי ובעלי המניות לא צריכים ללכת שולל בנושא", נכתב.

עוד מוסיפה הקרן, כי "למרות שההנהלה טוענת שהיא ממוקדת ביצירת ערך לבעלי המניות, בזבוז מיליוני דולרים על קיום שתי אסיפות נראה כשימוש לקוי בכספי בעלי המניות" ויפריע לחברה להתמקד במשימה של יצירת ערך לטווח ארוך.

"אנו מאוכזבים שהדירקטוריון נקט בצעד הגנתי שקוף", נכתב שם. בקרן מציעים לתמוך בהצעות מלאנוקס תוך קיום האסיפה במועד סביר.