אלביט הדמיה תשלם ל-SEC קנס של חצי מיליון דולר

התשלום: במטרה להביא לסיומה של חקירה נגדה בארה"ב בחשד להפרת תקנות בנוגע לאופן הרישום והדיווח על העברות כספים ■ טווח הזמנים הרלוונטי: 2007-2012, כשהחברה עוד הייתה בשליטתו של מוטי זיסר המנוח

חברת אלביט הדמיה  הסכימה לשלם קנס כספי של 500 אלף דולר, במטרה להביא לסיומה של חקירת רשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) כנגדה, בחשד להפרת תקנות בנוגע לאופן הרישום והדיווח על העברות כספים הקשורות פעילותה בתחום הנדל"ן בארה"ב ובמזרח אירופה. מדובר בפעולות שנעשו לכאורה בין 2007 ל-2012, כלומר בעת שאלביט הדמיה הייתה עדיין בשליטתו של בעל השליטה הקודם, מוטי זיסר המנוח.

מהודעת ה-SEC עולה כי אלביט הדמיה הסכימה לקבל על עצמה את תשלום הקנס מבלי להודות או להכחיש את הממצאים כנגדה, וזאת במטרה לסיים את העניין. ה-SEC מצדה הסכימה לקנס הנמוך לאור התנדבותה של אלביט הדמיה לספק את כל המידע שברשותה ולשתף פעולה באופן מלא, וכן לנוכח העובדה שהחברה פועלת מאז הסדר החוב לה למימוש נכסיה לצורך פירעון יתרת חובותיה.

על פי צו הסדר של ה-SEC, אלביט הדמיה והחברה הבת פלאזה סנטרס, שילמו מיליוני דולרים ליועצים חיצוניים ולסוכן מכירות, כביכול עבור השירותים הקשורים לפרויקט פיתוח מקרקעין ברומניה ומכירה של תיק נדל"ן רחב היקף בארה"ב. לפי ה-SEC אלביט הדמיה ופלאזה סנטרס העבירו תשלומים בהיקף של 27 מיליון דולר, וזאת למרות שלא נמצאו ראיות לכך שאותם יועצים ואותו סוכן המכירות סיפקו בפועל את השירותים שעבורם הועבר התשלום.

בנוסף, עולה מהודעת ה-SEC כי אלביט הדמיה ופלאזה סנטרס לא הצליחו לתכנן ולשמור על בקרות חשבונאיות פנימיות מספיקות כדי להבטיח שכספי החברות ישמשו רק לתשלומים מאושרים, ולא ישמשו לתשלומים מושחתים. עוד עולה מהודעת ה-SEC כי למחלקה המשפטית של פלאזה סנטרס הייתה מעורבות מוגבלת בלבד באישור חוזים של החברה מול יועצים וסוכנים חיצוניים, וכי לשתי החברות לא היו מדיניות ונהלים מתאימים שיאפשרו, הן איתור סיכונים לשחיתות והן הדרכת עובדים בנושא.