נעילה חיובית בבורסה בת"א; מניית שיכון ובינוי עלתה בכ-4%

עליות בוול סטריט לאחר פיטורי רקס טילרסון ■ שיכון ובינוי מראה סימני התאוששות

בניין הבורסה בתל-אביב / צילום:תמר מצפי
בניין הבורסה בתל-אביב / צילום:תמר מצפי

המסחר בבורסה של תל-אביב ננעל היום (ג') בעליות שערים. מניות הארביטראז' הכבדות פתחו בפערים חיוביים, מה שהקרין באופן חיובי על המסחר. 

בארה"ב פיטר הנשיא, דונלד טראמפ, את שר החוץ רקס טילרסון. (לסיפור המלא)

בסוף השבוע נראה היה כי נוצרה אפשרות להגיע להסכם כלשהו עם צפון קוריאה, הסכם שיוריד את המתיחות הגיאו-פוליטית באסיה. בשלב הזה לא ברור לאן פניה של הדיקטטורה הצפון קוריאנית, אך פרשנים בכלי התקשורת בארה"ב מעדיפים את ההידברות על פני צחצוח החרבות שעלול לדרדר את המצב הגיאו-פוליטי העולמי במהירות.

 

נתון מעניין נוסף שיש לשים אליו לב הוא ההתייצבות של אגרות החוב האמריקאיות ל-10 על תשואה של 2.85%-2.9, נתון שניתן לגזור ממנו כי לפחות בשלב הזה התיקון האלים מטה נבלם.

בישראל אמר בסוף השבוע הכלכלן הבכיר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי ומבכירי הכלכלנים הישראליים, כי להערכתו ב-2018 הריבית בארה"ב תעלה לכיוון ה-2%, מה שעלול לגרום למצב בו בנק ישראל ימצא את עצמו מעלה את הריבית בישראל מוקדם מכפי שחשב. 

טבע  פתחה הבוקר בפער חיובי של כ-0.3%. נראה כי לאחר הגיוס של החברה בשבוע שעבר נרגעו הרוחות סביב המניה, שהצליחה לסדר מחדש ולהאריך את את זמני פירעון החובות שנוצרו לה לאחר רכישת אקטיביס. טבע אמנם תשלם ריביות גבוהות משמעותית מאלה ששילמה על האג"ח שייפרעו בכספי הגיוס החדש, אך המשקיעים עדיין מאמינים בחברה וביכולת שלה, בתמורה לפרמיה מסוימת, לפרוע חובות בטווחים הבינוני והארוך.

שיכון ובינוי , עברה חודש רווי טלטלות בעקבות פרשת השוחד באפריקה. לאחר שהשלימה המניה ירידה של כמעט 30% במחירה, נדמה כי היא מתאוששת מעט ומשלימה עלייה כ-5% מתחילת השבוע הנוכחי. 

בזק  המשיכה לרכז עניין לאחר שנתי סיידוף הודיע כי הוא מושך את הצעתו לרכוש את השליטה בחברה מקבוצת אלוביץ. כרגע לא ברור איך יסתדרו הכוכבים לחברה ומי יתמודד על רכישתה, מה שיגרור את החברה לתקופה נוספת של חוסר ודאות ותנודתיות.

מניות הפיננסים הישראליות ימשיכו בתקופה הקרובה להיות הכוכבות של השוק, ובעיקר מניות הבנקים הגדולים. בשבועות האחרונים כתבנו כאן על פתיחת פוזיציה משמעותית של הבנקים הזרים על המניות הגדולות בענף ובראשן מניית לאומי . לאחר פרסום הדוחות הכספיים של המערכת הצטרפו גם משקיעים ישראליים למגמה והמשיכו לתדלק את העליות במניות אלה. יש לציין כי כלל-האצבע הוא שריבית גבוהה תומכת ברווחיות המערכת הבנקאית, וההערכות הן כי תוואי הריבית ימשיך לעלות השנה.

אלביט מערכות  מערכות ממשיכה ליהנות מהרכישה של תע"ש ומאמון המשקיעים ברכישה.

אינטק פארמה  הודיעה על שיתוף-פעולה עם חברת (LTS (Lohmann Therapie-Systeme לייצור תרופת הדגל של החברה, גלולת האקורדיון לטיפול בסימפטומים מהם סובלים חולי פרקינסון בשלבים מתקדמים. בהתאם להסכם, LTS תייצר את גלולות ה-AP-CD/LD במפעל הייצור שלה בעיר Andernach שבגרמניה, תוך שימוש בטכנולוגיית הייצור הקניינית של גלולת האקורדיון של אינטק, וזאת לאחר השלמת בניית קו הייצור. כיום, מייצרת אינטק את גלולות ה-AP-CD/LD לניסוי הקליני שלב 3 במתקן הייצור הנוכחי שלה בירושלים, ותעבוד יחד עם LTS על-מנת למסד יכולות ייצור בקנה-מידה מסחרי לגלולות ה-AP-CD/LD.

אתר הייצור של LTS ב-Andernach הוא בעל אישור cGMP ממינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA), אשר מבטיח עמידה בדרישות תכנון, ניטור ופיקוח על תהליכי הייצור. זאת ועוד, המפעל של LTS עבר בהצלחה ביקורות של כל גופי הפיקוח והרגולציה העולמיים, כולל ה-EMA האירופי, וכן J-PMDA, KFDA, CFDA ו-ANVISA.

עוד בתחום הפארמה, קדימהסטם  הודיעה על התחלת הניסוי הקליני בחולי ALS בבית החולים הדסה, לאחר שקיבלה את אישור משרד הבריאות.