חברת RapidAPI הכריזה על גיוס סבב ראשון של 9 מיליון דולר

הסטארפ-אפ הישראלי עוזר למתכנתים למצוא קודים באופן עצמאי ולנהל אותם לאחר חיבור ותשלום ■ הקרן Andressen Horowitz הובילה גם את ההשקעה הקודמת בשווי 3.5 מליון דולר בשנה שעברה

RapidAPI הישראלית הכריזה על גיוס סבב ראשון של 9 מיליון דולר. את הסבב הובילה הקרן Andressen Horowitz. הקרן הובילה גם את ההשקעה הקודמת של 3.5 מליון דולר בשנה שעברה.

לדברי אידו ג'ינו, מייסד-שותף ומנכ"ל RapidAPI, החברה מהווה כיום את המרקטפלייס הגדול בעולם ל-API. בפרק השני של עוד פודקאסט לסטארט-אפים, ג'ינו הסביר כי המוצר של RapidAPI "מאפשר לכל מתכנת למצוא APIים, להתחבר אליהם בצורה נוחה, לשלם עליהם, ולנהל אותם לאחר מכן. במילים אחרות, אפשר לנהל דרכנו את כל הנושא 'מקצה לקצה' בעבור צוותי הפיתוח".

לדבריו, "API היא למעשה חתיכת קוד שמפתחים יכולים לעשות בה שימוש כדי לבצע פעולות מסוימות. למשל, אם פעם היו רוצים להקים אפליקציה כמו Gett, היה צריך להגיע לסלקום ולבקש הרשאה לשליחת סמסים דרכה. כיום יש חברות שמאפשרות שליחת סמסים למשתמשים, ואפשר פשוט להשתמש בקוד שלהן וכך להאיץ מאוד את הפיתוח".

RapidAPI מתכננת להשתמש בגיוס הנוכחי כדי לגדול ב-25 חברי צוות בשנה הקרובה, על מנת להתמודד עם אתגרי הצמיחה שעומדים בפניה. ג'ינו מסר כי: "עוברים דרך RapidAPI מיליארדי בקשות API בכל חודש - עשרות אלפים בשנייה. הוכחנו בשנה האחרונה שמפתחים וארגוני ענק צריכים את הפתרון שלנו בשביל לצמוח - עכשיו צריכים להתמודד עם ה Scale שהם מביאים".

את RapidAPI הקים ג'ינו בגיל 17.5, ואת הגיוס הנוכחי הוא השיג לפני יום הולדתו ה-21. כיום, משתמשים בפלטפורמה של RapidAPI למעלה מ-500 אלף מפתחים, ב-8 אלף חיבורי API. מדובר בעליה של פי 16 מהתקופה המקבילה בשנה שעברה במספר הלקוחות, אשר ביניהם ניתן למצוא חברות כמו Microsoft, Spotify ו- NASA.

"השימוש ב-API פישט באופן משמעותי את האופן שבו אנו בונים ומחברים אפליקציות. ה-API נהיה הדרך החדשה לעשות עסקים", אמר מרטין קסדו, שותף בקרן Andressen Horowitz. השנה האחרונה הייתה שנה משמעותית בתחום ה API: חברת כמו Twillio ,SendGrid ו-Stripe גייסו והנפיקו לפי שוויים של מאות מיליוני ומיליארדי דולרים.

RapidAPI
שנת הקמה: 2015
מייסדים: אידו ג’ינו ומיקי חסלבסקי.
מס' עובדים: כ-30 בסן פרנסיסקו ובתל אביב
משקיעים בולטים: Andressen Horowitz, דוב מורן, מריוס נכט
סה"כ גיוסים עד כה: כ-14 מיליון דולר