טבע ביטלה הסכם רישוי לתרופה למיגרנה עם חברה בריטית

ההסכם עם Heptares נחתם ב-2015, וטבע שילמה לחברה 10 מיליון דולר ■ הזכויות על המוצר חזרו ל-Heptares

חברת התרופות טבע   ביטלה את הסכם הרישוי שעליו חתמה בסוף 2015 עם החברה הבריטית Heptares, שבמסגרתו טבע קיבלה מהחברה הבריטית זכויות בלעדיות לפיתוח, ייצור ושיווק של מולקולות קטנות הקשורות לגן CGRP, שהתגלו על-ידי Heptares ומיועדות לטיפול במיגרנה.

החברה האם של Heptares, קבוצת Sosei שנסחרת בבורסה של טוקיו, הודיעה היום (ג') שקיבלה בחזרה מידי טבע את הזכויות לפיתוח ולמסחור של המוצר HTL0022562, ושל מולקולות נוספות. שלב 1 של הניסויים הקליניים היה אמור להתבצע בסוף 2018.

טבע, המנוהלת על-ידי קאר שולץ, מבצעת תוכנית התייעלות מסיבית על מנת שתוכל לשרת את החוב העצום שבמאזנה - 32.5 מיליארד דולר בסוף 2017. כחלק מהתוכנית, שכוללת גם פיטורי עובדים, טבע גם מבצעת התייעלות בצבר המוצרים בפיתוח שלה, ומפסיקה תוכניות פיתוח בתחומי התרופות הייחודיות והתרופות הגנריות. הוויתור על הסכם הרישוי עם Heptares מגיע על הרקע הזה.

במסגרת ההסכם המקורי בין החברות, שנחתם כאמור בסוף 2015, טבע העבירה ל-Heptares מקדמה בסך 10 מיליון דולר לצורך מימון המחקר. הסכומים היו עשויים לגדול עד ל-400 מיליון דולר בכפוף לעמידה באבני דרך לאורך המחקר, הפיתוח והשיווק.