אחרי סאגת קוואלקום: ברודקום תנסה לרכוש את מלאנוקס?

הערכות: מלאנוקס היא אחת החברות שברודקום עשויה להתעניין ברכישה שלהן ■ זאת לאחר שניסיון ההשתלטות של ברודקום על קוואלקום נתקל בהתנגדות של הנשיא טראמפ

מלאנוקס / צילום: רויטרס
מלאנוקס / צילום: רויטרס

האם מלאנוקס  תהפוך ליעד לרכישה על ידי ברודקום ? אנליסטים מעריכים שהאפשרות קיימת, לאחר שהנשיא האמריקאי דונלד טראמפ הודיע כי יחסום את ניסיונה של ברודקום להשתלט על קוואלקום , וזאת משיקולי ביטחון. ברודקום מסינגפור תכננה לשלם למעלה מ-100 מיליארד דולר תמורת קוואלקום מארה"ב, אך בארה"ב חששו שהעסקה תוביל לפגיעה בביטחון הלאומי.

ברויטרס דווח היום כי אנליסטים שמסקרים את תעשיית השבבים מעריכים כעת שברודקום תנסה להתרחב באמצעות רכישות אחרות, גם אם קטנות הרבה יותר.

השמות שעלו כאפשרויות לרכישה הם Xilinx, שנסחרת בנאסד"ק בשווי 19.4 מיליארד דולר, ומלאנוקס הישראלית, שנסחרת גם כן בנאסד"ק, בשווי 3.8 מיליארד דולר, אם כי לפי אנליסט ב-B. Riley, ייתכן שמלאנוקס קטנה מדי. הוא העריך עוד שאפשרות אחרת עבור ברודקום תהיה להגדיל את ההחזר למשקיעים באמצעות הרחבת תוכנית לרכישה עצמית של מניות.

מלאנוקס, שנוסדה ומנוהלת על-ידי איל וולדמן, מפתחת, מייצרת ומשווקת ציוד תקשורת, הכולל שבבים, כרטיסים, מתגי תקשורת וכבלים להעברת נתונים מהירה בתקשורת ארגונית, בטכנולוגיות InfiniBand ו-Ethernet. החברה עומדת בימים אלה במוקד של מאבק פרוקסי מצד בעלת מניות - קרן סטארבורד שדורשת להחליף את חברי הדירקטוריון בשל טענות על רווחיות תפעולית נמוכה. הקרן אף טוענת שחברי הדירקטוריון מתבצרים בכהונתם. כשסטארבורד הפכה לבעלת עניין במלאנוקס היא חשפה שבעבר מארוול הביעה עניין ברכישת מלאנוקס, אך מלאנוקס סירבה לדון בכך. מארוול הודיעה לאחרונה על רכישת מתחרה של מלאנוקס, cavium, בעסקה של 6 מיליארד דולר.