נעילה אדומה בניו-יורק; טראמפ מחזק החשש ממלחמת סחר

בגזרת המאקרו התפרסמו דיווחי מדד המזון, הקמעונאות והייצור ■ לאחר התערבות טראמפ, ברודקום נסוגה מרכישת קוואלקום ■ חשש ממלחמת סחר אמריקאית-סינית ■ טראמפ מינה יועץ כלכלי חדש

וול סטריט / שאטרסטוק
וול סטריט / שאטרסטוק

אחרי פתיחה חיובית, מסחר בוול סטריט ננעלהיום (ד') במגמה אדומה. בבורסות אסיה נרשמו ירידות ובבורסות אירופה המסחר ננעל במגמה מעורבת.

 

החשש ממלחמות הסחר עם סין: מניית בואינג יורדת במסחר היום מהחשש שמא הסינים "יחזירו" למכסי היבוא שהטיל הנשיא טראמפ על פלדה ואלומיניום וכן מההערכות שהנשיא עשוי להעלות מכסים על טובין אחרים שמיובאים לארה"ב בעיקר מסין. 

ההערכות לא מגיעות על מצע ריק, אלא בעקבות "ציוץ" של הנשיא טראמפ מהיום:

לארי קאדלו, שדרן ידוע בערוץ החדשות הפיננסיות CNBC ואנליסט כלכלי, יהיה היועץ הכלכלי החדש של דונלד טראמפ. הוא יירש את כסאו של גארי קוהן, שהתפטר במחאה על החלטת הנשיא להטיל מכסי יבוא על פלטה ואלומיניום. בנוסף על הציוץ של טראמפ, קאדלו אמר היום כי "סין הרוויחה תגובה קשוחה".

דרמה בטסלה : עובד החברה שסירב להזדהות בשמו אמר היום לכלי התקשורת האמריקאית כי יחס החלקים התקולים מתוך סך החלקים שהחברה מייצרת מאוד גבוה - מה שמוביל לעבודה נוספת ותיקונים נוספים. יחס החלקים התקולים הזה, לפי העובד, מונע מהחברה לעמוד בייעדי הייצור. כדי להתמודד עם התקלות החברה שכרה צוות טכנאים ייעודי.

טוויטר מעלה הילוך בתחרות: החברה הודיעה היום כי היא פיצ'ר שיעודד לקוחות להשתמש במצלמה ולא רק בטקסט בשימושם במערכת. השווקים מעריכים כי מדובר בתחרות ישירה לרשת חברתית אחרת, סנאפצ'אט , שמבוססת במידה רבה על הרעיון "Camera-First".

היום התפרסמו דוחות על הזמנות ומחירי הקמעונאות, המזון, הרכב ומלאי היצרנים. הצפי לכל הדוחות היה לעלייה מתונה, אך התוצאות היו מאכזבות במידת מה. בתחום הקמעונאות והאופנה התכוננן לעלייה של 0.3%, אך בפועל הייתה ירידה של 0.1%. זהו החודש השלישי ברציפות בו נרשמת ירידה ברכישות תחום הקמעונאות.
החדשות הטובות יחסית היו בתחום הסחורות והייצור, נרשמה עלייה של 0.2% לעומת הצפי שעמד על 0.1%.

גם אתמול הצליח הנשיא טראמפ לערער את היציבות. לאחר שביום ב' הודיע כי בכוונתו בכוונתו למנוע את עסקת המיזוג הענקית בענף השבבים בין קוואלקום וברודקום בגין "פגיעה בביטחון הלאומי", אתמול (ג') פיטר את שר החוץ רקס טילרסון ומינה במקומו את ראש ה-CIA מייק פומפאו, זאת לקראת המגעים הדיפלומטים עם צפון קוריאה.
(לסיפור המלא)

בעקבות התערבות הנשיא, הודיעה ברודקום  כי היא נסוגה מרצונה לרכוש את חברת קוואלקום האמריקאית. "למרות שאנחנו מאוכזבים מהתוצאה, ברודקום משלימה עם הדברים", פורסם בהצהרה שניתנה על ידי החברה מוקדם יותר היום, ובכך שמה חותם רשמי על קץ ההליכים שארכו חודשים ארוכים בדרך לחתימה על עסקת הטכנולוגיה הגדולה ביותר בהיסטוריה.
(לסיפור המלא)

ג'נרל אלקטריק  ריכזה עניין לאחר שהאנליסטים של ג'יי.פי. מורגן אמרו שצמחית החברה עומדת בפני עצירה במקרה הטוב, זאת לפי הירידות של הימים האחרונים והיותה של המניה בנפילה של 48% ביחס לשנה שעברה.